Gå til innhold
  • Bli medlem

Høgevarde fra Gulsviksætran


Ole Magnum

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg planlegger en tur til Høgevarde til sommeren med en ungdomsgruppe jeg er leder i og lurer derfor på hvordan det er å gå fra Gulsviksætran og opp til Høgevarde? Skal ha med meg et kobbel med unger i alderen 12-15år. Noen i god form, andre ikke. Etter det jeg kan se på kart er dette den bratteste oppstigningen med merka løype.

Hvordan er denne turen å gå for unger i den alderen? og hva snakker vi om tidsforbruk? Og ikke minst, er det fiskemuligheter i høgevardetjenn? Ligger kanskje alt for høyt men? Det er ikke aktuelt å gå inn fra andre plasser da vi ikke har bil, og planlegger å sove i nærheten av Gulsviksætran en ukes tid for fiske og natuopplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heisann

Jeg planlegger en tur til Høgevarde til sommeren med en ungdomsgruppe jeg er leder i og lurer derfor på hvordan det er å gå fra Gulsviksætran og opp til Høgevarde? Skal ha med meg et kobbel med unger i alderen 12-15år. Noen i god form, andre ikke. Etter det jeg kan se på kart er dette den bratteste oppstigningen med merka løype.

Hvordan er denne turen å gå for unger i den alderen? og hva snakker vi om tidsforbruk? Og ikke minst, er det fiskemuligheter i høgevardetjenn? Ligger kanskje alt for høyt men? Det er ikke aktuelt å gå inn fra andre plasser da vi ikke har bil, og planlegger å sove i nærheten av Gulsviksætran en ukes tid for fiske og natuopplevelser.

Hei, jeg er ikke veldig kjent og vet ikke hva oppstigningen heter der jeg gikk. Jeg gikk sammen med en kamerat som har hytte så jeg bare følte på. Men terrenget lettgått og jeg kan vil tro at Høgevarde etter da jeg var der og så terrenget burde passe fint for en slik ungdomsgjeng.

Har også selv vært på turer med store ungdommsgrupper og min erfaring er at det meste går fint, så lenge man kan ta å bruke tiden og ikke lage noe stress. Så stikkordene for at en tur for en slik gjeng skal bli vellykket kan man vel da si er å legge inn pauser og stopp underveis hvor man samler opp, slik at noen ikke de beste går langt foran de ikke fullt så gode.

Kanskje også dele inn i grupper på tvers av ferdigheter og at gruppene skal være samlet hele veien og ta noe samlingspunkt hvor alle gruppene samles.

Så lykke til med planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.