Gå til innhold
  • Bli medlem

Ski til allroundbruk, bl a. topptur, preppet bakke og frikjøring


Ferskingen

Anbefalte innlegg

Heisann, folkens!

Jeg vet jeg "nettopp" postet en post om kjøp av ski, men nå har jeg endret litt på prioriteringene mine. Grunnet tidlig eksamen får jeg jobbet mye i Desember og da får jeg en del penger, og en del av de kan jeg bruke på ski. :)

Det jeg tenker er at jeg vil ha en ski jeg kan gå på topptur med, men også kjøre preparerte løyper og gjerne ski som flyter greit i pudder. Det er kanskje litt mye, men jeg forventer/krever ikke en ski som er like god på alle områdene, men rett og slett en allround ski som jeg kan gjøre dette med og prøve meg litt på toppturer.

Men selv om jeg kommer til å ha litt penger, så tenker jeg ikke å akkurat ruinere meg på dette punket. Derfor er slagplanen å finne meg noen greie ski (gjerne fjorårsmodeller, for lavere pris), hive på en Marker Baron og hive meg ut i det.

Hvor mye toppturer det blir vet jeg rett og slett ikke, det er jo avhengig om det fenger eller ikke. Jeg har liksom ikke prøvd meg på toppturer, så det å investere 8-9000 (gjerne mer) på rando- eller telemarkutstyr er ikke aktuelt for meg. Hvis jeg blir frelst på toppturer så blir det gjerne en ny investering sesongen etter denne igjen.

Jeg var på Outdoor og Platou Sport i Bergen og fikk anbefalt et par forskjellige ski, hvilke av disse vil dere si er best til mitt bruk? (pris kan det gjerne taes hensyn til også...)

Stöckli Alinghi, Armada AR V/ANT (begge ble anbefalt på forskjellige butikker, og Rossignol Bandit B100 Quad.

Og sånn ellers, tror dere det er mulig å få solgt Dynastar Trouble Maker (LTD ED) m/Look PX 12 Jib for en liten slant? Brukt en sesong, da sånn midt-på-treet brukt. (ikke pent, men ikke "hardt" brukt heller) Selger de fordi det ikke helt fenget med jibbing og hopping/park og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.