Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av skiutstyr fra USA


eiriksun

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter nytt skiutstyr og er (selvfølgelig) ikke happy for prisnivået i Norge. Er det noen der ute som har anbefalinger til internetbutikker i USA evt. har en link til andre tråder her inne som tar for seg dette temaet?

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for raske svar. Har hørt at man på sportsutsyr kjøpt i utlandet ikke behøver å betale toll? Noen erfaringer med dette?

utemannen: Det er bra det finnes slike som deg, håper jeg også en dag kommer i en økonomisk situasjon hvor jeg ikke trenger å gå etter de billigste, kortsiktige løsningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske svar. Har hørt at man på sportsutsyr kjøpt i utlandet ikke behøver å betale toll? Noen erfaringer med dette?

utemannen: Det er bra det finnes slike som deg, håper jeg også en dag kommer i en økonomisk situasjon hvor jeg ikke trenger å gå etter de billigste, kortsiktige løsningene :)

Ikke toll, men du må betale 25 % moms og et tollbehandlingsgebyr på noen hundrelapper. Husk at hvis du kjøper fra en nettbutikk som ikke har trukket fra moms i det aktuelle landet, må du betale norsk moms på hele dette beløpet. Du kan vel få tilbake denne momsen, men det er litt papirarbeid tror jeg. I tillegg kommer dyr frakt, som du også må betale moms for.

Så det er ikke alltid dette lønner seg noe særlig, men du kan gjøre gode kjøp. For min egen del må jeg spare ganske mye før det er aktuelt å handle fra utlandet. Har gjort det et par ganger, men da er det ting som praktist talt gis vekk og/eller er vanskelig å få fatt i her hjemme. En ting er, som det nevnes, å støtte lokale butikker, en annen ting er at det kan bli en del klabb og babb hvis retur, reklamasjon e.l. blir nødvendig. Da er det jo mye greiere å bare labbe ned til din lokale sportsbutikk. Slike ting er i mine øyne verdt noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tollvesenets kalkulator på www.toll.no

Litt avhengig av fraktmåter/priser vil du selv med dagens lave $ betale ca kr.11 pr $ når varen er ferdig fortollet.

Så må du tenke på risken for feilkjøp, reklamasjoner etc...........kanskje ikke din lokale pusher har så ille priser ?

Noe helt annet er det selvfølgelig om du selv eller andre tar varen med hjem som reisegods, da sparer du penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telemark-Pyrenees trekker fra den franske momsen for forsendelser til Norge.

På nettsidene deres oppgir de priser ink og eks VAT og prisen eks VAT gjelder for Norge.

Selv med påslag for Norsk moms har jeg spart mye på ski, bindinger, feller og støvler i forhold

til å kjøpe samme utstyret i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.