Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplasser ved vann og utsiktspunkter i Nordmarka


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg campet ved Damstangen på Østre Fyllingen, ved Kikut. Det er i nærheten av en blåsti, men uten innsyn. Jeg kjenner ikke til sykkelmulighetene dit, men vannet ligger ved Bjørnsjøen. Jeg hang i køye, men så mulige teltplasser der. Jeg fikk en liten ørret, så fisk er det der. Nydelig utsikt til solnedgangen og Kikutfjellet. I tillegg er det et yrende fugleliv der. Jeg traff på Storlomen og en trane (tror jeg) pluss to gjess som tok en lur rett ved campen. Jeg lå der to netter i juli, uten å se et menneske - sikkert fordi Bjørnsjøen tiltrekker de fleste. Men jeg hørte folk gå forbi på stien ovenfor. Kanskje litt kronglete å få sykkelen ned stien. Men, vel verdt et besøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Annonse
enpåtur skrev (På 26.8.2021 den 10.23):

Hei,

Jeg campet ved Damstangen på Østre Fyllingen, ved Kikut. Det er i nærheten av en blåsti, men uten innsyn. Jeg kjenner ikke til sykkelmulighetene dit, men vannet ligger ved Bjørnsjøen. Jeg hang i køye, men så mulige teltplasser der. Jeg fikk en liten ørret, så fisk er det der. Nydelig utsikt til solnedgangen og Kikutfjellet. I tillegg er det et yrende fugleliv der. Jeg traff på Storlomen og en trane (tror jeg) pluss to gjess som tok en lur rett ved campen. Jeg lå der to netter i juli, uten å se et menneske - sikkert fordi Bjørnsjøen tiltrekker de fleste. Men jeg hørte folk gå forbi på stien ovenfor. Kanskje litt kronglete å få sykkelen ned stien. Men, vel verdt et besøk. 

Ja, jeg har trasket forbi der på vei til Askehøgda. Har ikke prøvd å sette opp telt, men det ser idyllisk ut der. Men liker egentlig de mindre vannene bedre. Vet at det er litt strevsomt å komme dit med sykkel med oppakning siden man må gå et stykke. Tok du noen bilder av teltplassen?

Endret av StianOslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før jeg fylte 50 år tok jeg bussen fra Røa til Sørkedalen skole for å lufte teltutstyret for første gang i år. Det har blitt færre og færre turer etterhvert som årene har gått, men jeg prøver i det minste å få til én telttur i året. 

Ruta gikk til Øyvannet, og siden det var lørdag, regnet jeg ikke med å bli alene rundt vannet. Fulgte blåmerkingen oppover mot Finnerud. Fin trasé, men såpass mye oppover at jeg pådro meg gnagsår på begge hælene. Det skyldtes nok feil sokkevalg også. Formen var ikke helt på topp, så merket at jeg ble fortere sliten, men etter et par timer kom jeg endelig til grusveien som førte inn mot vannet. Der møtte jeg to syklister, og han ene informerte meg om at jeg hadde vannet for meg selv. Det stemte dessverre ikke, for på sørenden hvor jeg hadde lyst til å campe var det samlet en stor gjeng. Jeg trakk meg derfor stille tilbake og gikk til nordenden av vannet. På den plassen var det ingen å se, så jeg reiste teltet og lagde meg etterhvert litt mat. Slappet så av litt i teltet, og hørte skritt bak meg. Måtte sjekke hvem dette var, men så bare ryggen til en annen camper. Han observerte jeg senere gikk rundt vannet for å finne en teltplass. 

Mørket la seg, og etter en videosamtale med kjæresten, gikk jeg og la meg i vinylboligen. Da jeg våknet hadde jeg altså fylt 50 år, så det var bare å sjekke telefonen for gratulasjoner. 

Tilbaketuren gikk greit selv om jeg ikke hadde noen beskyttelse mot gnagsårene, men det var stort sett nedover, så hælene fikk heldigvis lite belastning. Var hjemme ved 16-tiden, og hadde en rolig og koselig feiring med kjæresten. 

Tiden vil vise om det blir en ny telttur i år, men da kommer jeg nok til å sykle og ikke gå.

IMG_7213.jpeg

IMG_7211.jpeg

IMG_7199.jpeg

1C0371D0-C87F-4C4C-A04F-C831746D4DD2.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.