Jump to content

Stangfeste i Fjellheimen 3 Camp fra Helsport

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg lurer på hvordan stangfestene er på Fjellheimen teltene fra Helsport.

-Er de slik som på Svalbard teltene hvor den ene ende av stangen går ned i en liten lomme, og den annen festes i en plast kopp?

-Eller er de slik som på mit eldre Rondane 3 telt hvor hver ende skal festes i en liten kopp?

Jeg lurer på at kjøpe meg et Fjellheimen telt men liker absolut systemet fra Svalbard teltene best!

Hilsen Frede

Annonse
Posted

Du har kanskje fått svar på spørsmålet ditt. Men det Svalbardteltet eg har sett, var det kopp i begge endar, men dette var nokre år sidan. Forhåpentlegvis har Helsport gått vekk frå denne løysinga på alle telt.

Posted

Jeg vet at nye Svalbard telte har en lomme i den ene side slik at stengerne kan kommes i fra bare én side (ved at feste dem i en "kopp" der kan strammes opp mot duken)

Er der nogen der kjenner den nåværende konstruksjon av fjellheimen teltene (jeg skjønte ikke akkurat hva Storefjell skrev desverre...)

Posted
Jeg vet at nye Svalbard telte har en lomme i den ene side slik at stengerne kan kommes i fra bare én side (ved at feste dem i en "kopp" der kan strammes opp mot duken)

Er der nogen der kjenner den nåværende konstruksjon av fjellheimen teltene (jeg skjønte ikke akkurat hva Storefjell skrev desverre...)

Jeg har et Fjellheimen xtrem 3 camp og det har samma konstruksjonen som Svalbard.