Gå til innhold
  • Bli medlem

nanok performance -30


sinje

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har denne posen, og har brukt den mye på vinterturer de siste to årene.

Jeg er fornøyd med posen i forhold til prisen, men det er vel andre poser som er bedre kvalitetsmessig ettersom det er noen år siden Nanok lanserte denne posen (det kan jo hende det har kommet nye modeller etter den jeg har, men det vet jeg ikke). Jeg har sovet i posen i ned mot -30 grader, og med korrekt bekledning har dette gått greit. Grensen for komfort er jo da passert, og selv med ull og dunjakke fryser jeg når termometeret kryper ned under -20. Men ned til -20 grader fungerer den tipp topp! Nå er jo denne graden av komfort individuell, men min kropp avviker nok ikke så mye fra den gemene hop.

Posen er overhodet ikke vannavstøtende, men tørker veldig fort. Og den er behagelig å ligge i.. Glidelåsløsningen er vel det jeg misliker mest med posen, da denne er litt vrien å få igjen.

Jeg kan anbefale posen, men jeg ber deg heller om å sondere markedet etter nyere poser fra anerkjente produsenter innenfor den samme prisklassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vurdert sovepose fra den serien. Hvordan var posen i forhold til andre på markedet når den ble kjøpt? Slikt endres jo som regel. Det har skjedd ting med Tyin Winter siden jeg fikk min blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode gamle Tyin'en ja.. Jeg måtte kassere min etter 14 års bruk forrige uke. Da hadde den virkelig tatt kvelden..

Men tilbake til Nanoken. Jeg ville ha en kunstfiberpose og ikke dun da jeg kjøpte. Derfor sjekket jeg aldri dunmarkedet noe særlig. Men på kunstfiberfronten er nok Nanok Performance en av de beste posene. Det har jo etter hvert blitt en stor overvekt av dunposer blant de kjente produsentene på markedet, og kvaliteten på disse posene har steget betraktelig de siste årene.

Men ut i fra prisklassen var Performance den mest hensiktsmessige posen jeg fant i kunstfiber da jeg kjøpte den for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har dunversjonen av den, Performance WGD.

KJøpte den på tilbud på Oslo Sportslager for kr 2000.

Synes den har fungert veldig bra. Kaldeste jeg har sovet i den er -18, da iførte ullboxer og headover.

Kvalitetsmessig ser man at det er litt mindre "spenn" i posen enn andre jeg har sett som f.eks Ajungilak Winter dunpose, Mermot. Men disse koster jo langt mer og, kontra tilbud på Nanok posen.

Opplevd den som god og varm de gangene jeg har vært ute hvertfall.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.