Gå til innhold
  • Bli medlem

Jønshorn for ferskinger


Sammy

Anbefalte innlegg

Annonse

hvis du er i utrolig dårlig form, så nei, men hvis du er i normal form, så ja. men du trenger ikke å gå så fort. bruk heller litt lengere tid. ta det med ro=) nå vet jeg ingen ting om stedet du skal gå, men hvis det står at den passer for de fleste, så gjør den nok det, men det får nesteman gi et godt svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to normal-ruter til Jønshornet. Det er finast å nytte denne rundturen: http://www.westcoastpeaks.com/Peaks/jonshornet.html

Har gått den sjølv i fjor august, 16 år, synst Arnt (det er hans side) er litt streng når han skriv vanskelegsgrad 4(YDS), det var trass alt ikkje så knepent opp egga mot toppen, men er det vått så er det ei anna sak. Ruta: Gamlestøylen-Ramtinden(1198)-Jønshornet-Jønshornrenna-Molladalen-Melbøsetra.

Melbøsetra-Molladalen-Jønshornrenna-Jønshornet og retur samme veg er også ei vanleg rute men då får du ikkje variasjon. Ein slår to fluger i ein smekk med den rundturen som er nevnt øvst. Og det er vel ikkje så dumt for tilreisande som gjerne skal nytte dagane før ferien er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk Arnt turen til Jønshornet i 2006, ikke lenge etter at han flyttet til Ålesund. Han har fått "akklimatisert" seg til fjellene her omkring nå, så jeg tipper han hadde satt 3YDS om han hadde gått den i dag :)

Turen passer for de aller fleste, har en aldri gått i fjellet før så bør en ha med seg en som har vært der på toppen før eller en som har litt fjellerfaring. Opp nordryggen går ikke an å gå feil, solid sti. Men ned nordryggen går an å gå feil på et spesielt punkt, akkurat ovenfor der det henger et tau. Rundtur der Molladalen er innbefattet er absolutt å anbefale. Også opp langs Jønshornrenna har det med årene blitt en SOLID sti. Kort parti med grei klyving i tillegg til klyvingen opp de siste meterne til et luftig topparti der det er plass til rundt 5 personer.

Selv har jeg hatt med folk uten fjellerfaring på Jønshornet et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synst Arnt (det er hans side) er litt streng når han skriv vanskelegsgrad 4(YDS),

Det holder jeg helt med deg i, qme. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på en skrivefeil.

Av en eller annen grunn står det class 4 i headeren, men i teksten står det class 3. Og det er

class 3 det er. Skal rette opp dette i morgen.

Arnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.