Gå til innhold
  • Bli medlem

fjell i jotunheimen og spm om "panorama foto"


johnpd

Anbefalte innlegg

Skal ikke uttale meg om CS3, jeg bruker CS2 og den er ikke helt god.

Da skjønner jeg bedre, syns også denne funksjonen i CS2 var helt håpløs, lurte på hvordan Adobe kunne levere noe sånt. Men den er helt brukbar i CS3 etter mine begreper.

Ellers vitner www.fjellinordvest.net om at du klarer deg godt med det verktøyet du bruker, imponerende.

Og poenget ditt om tidsaspektet er ca hele poenget (på sikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Til de som bruker slikt; Hvor mye overlapp har dere? Prøvde med tja, si 60% overlapp, og resultatet ble veldig dårlig/ubrukelig. Men det ble kun dårlig da jeg prøvde en sånn 360-view.

Sjølv brukar eg nok 40-50%. Når det går fort og håndholdt, vert det veldig på slump. Ofte er det nok over 50% også, slik at det er overlapp over 3 opptak. I mine tilfeller har ikkje dette vore noko problem, men her kan nok dei ulike programma skilje ein del, og i så fall kan det vera nyttig å kunne overstyre automatikken. Når ein har parametrane for objektivet frå før, er det strengt tatt nok med så pass overlapp at ein kjenner at detaljar i overlappen. Likevel kan det vera fornuftig med noko meir overlapp for å kunne skjera vekk kantane som aldri vil vera like skarpe som sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.