mrfish Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Planlegger å gå vidda på langs alene om ca 2 uker. Jeg har brukt senorge.no aktivt for å finne et tidspunkt og en rute som sikrer at jeg slipper å tråkke i for mye snø på turen, men er usikker på om nettsiden viser forholdene 100% riktig. Jeg hadde tenkt meg å gå fra Finse til Haukeli, men ettersom det fortsatt virker som det er snø rundt Finse vurderer jeg å heller starte ved Ustaoset. Den opprinnelige ruten var Finse-Krækkja-Sandhaug-Hellevassbu-Haukeliseter, men nå vurderer jeg Ustaoset-Heinseter-Rauhellern-...-Haukeliseter. Jeg kommer til å sove i telt, så hyttene viser bare den generelle ruten jeg tenker å ta. Antar det er en del som har gått fra Finse, og det er ruten jeg helst vil ta, men er det noen som har vært i området i det siste og sett om det er mye snø eller som ha gått fra Ustaoset og har erfaringer derfra. Jeg har ellers knapt med tid så en liten pekepinn på hvor lenge man i snitt må regne å bruke på turen hadde vært flott. Eirik Siter
Lompa Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Jeg ville ringt til Finsehytta eller Krækkja og spurt. Forøvrig greit å gå fra Ustaoset til Krækkja, så er du kjapt inne på den opprinnelige planen din.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.