Gå til innhold
xoxojallagirl

Plass å telte i Trondheim-området med lite dyretråkk?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og kjæresten prøvde oss på å telte på Samsjøen i går, men det kom utrolig mange store dyr som kom nærmere og nærmere, og jeg var sikker på at de skulle angripe! Er, som dere kanskje da forstår, livredd for store hjorter og elger og slike som ikke stikker av når det er folk i nærheten. Derfor lurte jeg på om dere hadde noen tips til plasser å telte i Trondheims-område som ikke har så masse dyr vandrende rundt? Og da spesielt store hjorter og elger osv. Trenger ingen tips til hva man skal gjøre i slike tilfeller da det ikke hjelper på skrekken, haha. Jeg vil veldig gjerne telte så håper dere har noen fine plasser å anbefale :) Takk på forhånd!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Steingrim Soug
      Kunne tenke meg en gamme til bruk vinterstid, ala dette: http://www.turbulent.no/reisagammen.html. Noen som vet om en slik, men som ikke er så tung? Tenker på noe rundt 10 kg totalt med gulv og innertelt, 8-manns

• Av Kristian J. Vabø
      Hilleberg la ut en kjekk liten video i dag, der de gir et lite innblikk i fabrikken sin i Rapla, Estonia

Syntes det var fint å se at det var litt low-key, og at det ikke bare er store bråkete helautomatiske maskiner som får inn stoff i en ende og ut kommer et telt i den andre.

• Av uteturen
      I fjor sommer gikk jeg på en ebaysmell og bestilte et sett med Mountain Hardwear Hylo telt og sannelig kom det ikke noen dager senere en hentebeskjed på posten om å plukke opp en pakke som inneholdt to telt, et tomanns og et tremanns. 
      Tomanns utgaven ble med på noen korte solskinnsturer og valpen vår hadde sin første natt i telt i dette i Øyerfjellet i fjor sommer.
      Nå rydder jeg i teltbeholdningen og skal selge unna noe av det jeg har (Har teltplass til 26 pers noe fruen syns var litt unødvendig).
      Sitter nå og funderer på er om disse Hylo teltene skal få bli siden de i utgangspunktet har noen gode sider ved seg. Blandt annet har de svært god takhøyde, de står godt i vind og de er relativt lette med 1,6kg for to-pers utgaven og 2,2kg for tre-pers utgaven. De er derfor ganske forlokkende med tanke på lengre turer med sekk på ryggen.
      Spørsmålet da er om noen av dere har erfaringer i praktisk bruk av telt med kun 1 vegg, altså inget innertelt. Behøver man være livredd for kondens og hvordan er de å ligge værfast i? Nå som jeg rydder i beholdningen så er målet og ikke ha igjen noen godværstelt. Merk at vi snakker vår/sommer/høstbruk på disse, ikke vinter.
      Når det skal sies så er favoritteltet sommerstid Quechua Quickhiker ultralight 2. Dette teltet til fantastiske 1500kr og 1,9kg har aldri faila sommerstid uansett vær, men Hylo har fantastiske mål innvendig som lokker. 

• Av Snytitingen
      Hei!
      Som tittelen sier, jeg skal ha nytt vintertelt, og ut ifra mitt behov har jeg landet på enten Nammatj 3 GT eller Fjellheimen X-trem Camp 3 (ny utgave 2018). Eneste bekymringen jeg har er den skrå bakveggen... Noen som har sammenlignet disse teltene  oppslått og har noen innspill å komme med vedrørende min bekymring? Tenker da i forhold til om ytter- og innerduk ligger så nær hverandre at det lett oppstår kontakt ved snøfall eller vind, og med påfølgende problemer med våt sovepose i fotenden. Vi er to personer på henholdsvis 170 cm og 185 cm som skal bruke teltet.
      Evt. andre teltmodeller å anbefale med tilsvarende egenskaper som disse? Har også Keron 3 GT inne som en kandidat. 
    • Av jso
      Hei.
      Selger mitt pent brukte telt. Har vært fint å bruke men etter familieforøkning har jeg funnet at jeg vil ha noe enda større.
      Skal ha 3500 kr

Annonse her
      https://www.finn.no/134631271
      Kan sendes, eller hentes i Bærum.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.