Gå til innhold
  • Bli medlem

Forolhogna (1332 moh) 11-13.02.06 - I storbukkens rike


evenl

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg fikk et godt inntrykk av Paris-pulken på turen. I og med at vanlige glassfiberpulker er dyre ville jeg teste ut dette rimelige alternativet. Paris er godt egnet til å frakte bører på 40-60 kg.

Jeg brukte en vindsekk som pulktrekk. Dette fungerte greit selv om den eneste åpningen på pulken kom helt bakerst.

Skibrettet har god gli. Dette har både fordeler og ulemper i og med at jeg brukte taudrag. Det hendte ofte at pulken fikk større fart enn meg i nedoverbakkene, og resulterte i ubehagelige overraskelser. Dette problemet fant jeg imidlertid en god og effektiv løsning på. Det var kun å ta tak i taudraget med den ene hånda og styre pulken ved siden av seg i nedoverbakkene.

Taudraget i seg selv har også sine små ulemper. På ujevnt underlag får man lett små rykk i taudraget noe som kan være ubehagelig og skape slitasje på kroppen over tid. Jeg er klar over at denne rykkingen også er på vanlige stive pulkdrag, men rykkene blir naturligvis en del større ved bruk av taudrag.

Det går an å lage en egen "heimemekka" løsning med stivt pulkdrag hvis man skulle ønske dette.

Paris skibrett har en fordel framfor glassfiberpulker at den tåler mye slitasje. Da tenker jeg på steiner og andre skarpe ting som kan stikke opp i snøfattige områder.

Se http://www.skipulk.com/ for flere modifikasjonsforslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.