Øyvind52 Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Jeg kjøper en del mark på boks, denne har jeg over i en trekasse som jeg oppbevarer den i, men har hatt litt problem med at den dør. Hva slags jord er best og bruke. ?? Hva bør marken fores med. ?? Noen som har tips om dette. ?? Quote
Guest Srx (Ron) Posted May 28, 2008 Posted May 28, 2008 Har vinterfora mark tidligere. Vanlig matjord, gi de melk og andre "lettfordøyelige" greier. Mener å huske at brød og salat og slikt også forsvant dit i stampen. Quote
Fjellfant Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 Tror jeg har lest et sted at marken liker å spise hvetemel. Quote
Vegar Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 marken tygger jo stort sett i seg planterester, så ha både litt sagflis og grass oppi matjorda. Det holder på fuktigheten også. Ei avis eller oppå jorda hindrer også at mye av fuktigheten fordamper, og marken spiser også papiret (cellulose). Unngå å ha for mye vann i jorda, bedre at det er en tanke tørr jord enn at det blir gjørmete og lite luft i jorda Quote
Kokken Tor Posted May 29, 2008 Posted May 29, 2008 Når du raker løv så fyller du en sekk eller to så du har til neste år. Der har du fin mat til marken din. Quote
Recommended Posts