Gjest UtPåTurOgAldriSUr Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Hei, desverre fikk jeg ikke tatt bilde, men på en åker utenfor Dragvoll i Trondheim så jeg en fugl på størrelse med en stor kråke. Den var veldig mørk oppå, men når den fløy avgårde så jeg at den var hvit eller i hvertfall svært lys under. Vingespennet var derimot betydelig større enn en kråke. Jeg ble i hvertfall overasket over vingespennet da jeg den fløy av gårde. Den hadde tydelige "spiler" ytterst på vingene. Den sto svært oppreist i åkeren, dvs ikke som en skjeiv T. Den så derfor ikke umiddelbart ut som en rovfulg da den sto. Men det kan hende at den tittet opp for å se seg omkring, det var tydelig at jeg skremte den opp. Da den fløy laget den en slags melodisk tutelyd. Den landet på et jorde litt lenger borte, i "trygg" avstand. Jeg ville tippet hønsehauk, hadde det ikke vært for at den var litt liten til det. Har noen peiling? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.