Gå til innhold
  • Bli medlem

Blizzard Titan Pro / montering av bindinger


Festus

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt et par Blizzard Titan Pro (2006), og skal montere alpinbindinger. Blizzard sier selv at de anbefaler å montere boot-senter 1,5-2,5 cm foran merket på skia. Andre er uenig. Vil bare høre: er det noen på dette forumet som har disse skiene, og hvordan er bindingene plassert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom Titan Pro er like stive som Titan Nine og du skal ha ski som er bra til alt (også laussnø) ville eg ikkje ha frammontert bindinga. Kjenner ikkje Titan Pro, men Titan Nine er veldig stiv. Bortsett frå i florlett laussnø er det fantastiske ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis du synes Titan Nine er stive, skulle du prøvd Titan Pro :-) Jeg har Titan Nine også, og vil vel karakterisere de som myke i forhold til Pro. Jeg har nå montert bindingen på Pro-skia 1 cm bak streken, etter å ha snakket med to som har samme ski. Det ble vellykket. Det var fantastisk å teste denne skia, den bryr seg lite om vindpakket snø, skavler eller om pudderet er oppkjørt. Stivheten gjør at den legger seg over ujevnhetene. Kan anbefales :) Litt rart at produsenten anbefaler å frammontere bindingen, men tror det kommer an på hvilket føre du forventer. Kan godt hende at Østerike har snø som ligger lengre enn her, og derav er hardere - men dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.