MacYven Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Planlegger en tur til Rogen v/Femund i slutten av september....7-9 dager... Er det noen som har noen erfaringer vedrørende fiske, vær og vind osv.... Hvordan er er fisket i småvanna rundt? Siter
RobinM Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Det er dessverre fiskeforbud i Femundsmarka 15.sep - 31.mai. Edit: Ved Rogen vet jeg ikke om det er forbud, det er kanskje ikke det? Siter
StigK Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Må korrigere deg litt RobinM. Fiskeforbudet gjelder bekker og elver, samt alt fiske etter ørret i tidsrommet 15.09 - 31.10. Dette gjelder engerdalssiden av femundsmarka. Om jeg ikke husker feil, starter gytefredningen allerede 01.09 på trøndelagssiden. Femundsmarka er et populært område for pilking, særlig rundt påsketider. Hvordan det er med fredning på svensk side rundt Rogen, er jeg ikke sikker på, men værforhold og fiske er nok som Femundsmarka ellers på disse tider. På www.svartkjelen.com og fjellogfiske.no ligger det masse stoff om Femundsmarka og Rogenområdet. Småvannene rundt Rogen skal være relativt gode fiskevann, men det er vel en overvekt av hvitfisk i de fleste av disse? Siter
RobinM Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Takk for oppklarningen. Det var i grunn godt å høre. Siter
MacYven Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Er det noen som har noe tips om hvilke av småvanna rundt Rogen som er best å fiske i? eller er det mye av det samme i alle vanna? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.