Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodeplagg!


SkogensMann

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et hodeplagg jeg kan bruke på sure høstkvelder og når jeg er ute skitur, og foreløpig har jeg kikket på de klassiske Lowe Alpine-luene. De fins i to versjoner ser jeg, av GTX og Triple Point. Jeg kan selvsagt lese meg til hvilke tekniske forskjeller det er på disse, men jeg hadde satt pris på om noen kunne dele faktiske erfaringer. Er GTX-lua verdt den økte prisen, eller er Triple Point-lua vel så bra?

Jeg er også åpen for andre forslag, men foreløpig har jeg altså sett meg ut en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes GTX luene fort blir varme og klamme jeg, har prøvd MANGE av dem og er ikke fornøyd med verken Lowe Alpine eller Bergans sine(Ja da alle sammen, sitter langt inne å si at Bergans lua ikke er god :?: !!). Den aller beste GTX lua er Missing Link :?: !!

Så over tildet værste for en Bergans lover :?: (og Norrøna hater :( ) som meg, Norrøna GTX lua er veldig god!!

Triple Point-lua har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTX varianten er nok hakket bedre altså... men begge luene er jo helt sinnsykt bra.... Forsvaret bruker disse luene...

En forbedring på GTX varianten er at den har en stramme funksjon som sitter mye bedre...den strammes inn mot ørene slik at ikke stoffet ved ørene flagrer i vinden og ikke holder på varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTX varianten er nok hakket bedre altså... men begge luene er jo helt sinnsykt bra.... Forsvaret bruker disse luene...

En forbedring på GTX varianten er at den har en stramme funksjon som sitter mye bedre...den strammes inn mot ørene slik at ikke stoffet ved ørene flagrer i vinden og ikke holder på varmen..

Synes at GTX luene sitter neste for bra, man blir lett svett under dem. Men i kaldt vær, snø og storm så funker dem bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Lowe Mountain Cap i triplepoint og en Lowe procap i GTX. Den jevne bruker vil neppe merke den helt store forskjellen på vanntettheten på dem, og pusting har jeg heller ikke merket så stor forskjell på.

Enkelt forklart er Triplepin en coating, dvs rett og slett et tett (men pustende) materiale som er malt på et ytterstoff. Goretex er en membran som er laminert på ytterstoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.