+Fjellfant Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Lurer på om det er noen vits i å prøve fiskelykken i fjellet i oktober/november? Noen som har vært i Tafjordfjella på denne tiden og prøvd fiskelykken? Mvh Fjellfant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzi Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Hvis ikke isen har lagt seg ville jeg prøvd med mark. Anser det som det sikreste. Det er jo mulig å få fisk hele året, men jeg tror ikke oktober/november er den beste tiden i høyfjellet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Fjellfant Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 Får håpe på et par måneder med fint høstvær fremover nå, det fortjener vi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yardbird Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Ørreten har gytetid på høsten, derfor er den fredet de fleste steder fra medio/ultimo september. Rognfisk er heller ikke særlig stas hverken å fiske eller spise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattings Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Ørreten har gytetid på høsten, derfor er den fredet de fleste steder fra medio/ultimo september. Fredningstiden varierer vel fra sted til sted? Det er vel fra og med 15. september til og med 31. oktober som er det vanligste? Og er det ikke vanlig at det kun er elver og bekker som er fredet for fiske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yardbird Posted September 28, 2007 Share Posted September 28, 2007 Fredningstiden varierer vel fra sted til sted? Det er vel fra og med 15. september til og med 31. oktober som er det vanligste? Og er det ikke vanlig at det kun er elver og bekker som er fredet for fiske? Det forekommer visse lokale variasjoner, men de fleste steder jeg kjenner gjelder fredning ikke bare elver og bekker, men hele kortområdet.Og etter 31. oktober er det vel relativt få steder i høyfjellet som egner seg for annet enn isfiske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts