Gå til innhold
  • Bli medlem

Primushjelpetråd


elgen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jammen, å gi slipp på denne samlinga, næremer seg straffbart.

Btw. Hvorfor er du lei Dryteck?

Har spist for mye dryteck. Mener ikke det er dårlig næring på tur, men har bare spist for mye og gått lei. Nå går det mer i brødmat, turistproviant og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere utifra bildene i linken å identifisere nr 1 og nr 2?

Nr 1 Standard 41 fra Høvik verk i nikkel muligens.

Ser komplett ut, og i tillegg er der en stillebrenner for radius der.

Denne kan bli pen, hvis tanken er bulkfri og beina er der.

Nr 2 Optimus Nr 1 ser det ut som, men den ser sjabby ut, og mangler spreder. Her er litt loddejobb og sånt dor å få den i fin stand igjen.

Kan eventuelt selges som deleprimus etter litt puss og sell.

Nr 3 111 (Gode bråkebrennern) Trenger vask og puss

Nr 4 111T (ser det ut som. Har forsvaret hatt kloa i den kan det lure seg en C innenfor vindskjermen)

Trenger vask og puss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist for mye dryteck. Mener ikke det er dårlig næring på tur, men har bare spist for mye og gått lei. Nå går det mer i brødmat, turistproviant og lignende.

Har lenge igjen før jeg går lei. Lever lavkarbo ellers, så synes dryteck er reine festen.

Forøvrig finnes det amerikansk, engelsk, fransk og russiske rasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du har lært mye nytt.

Ja, jeg har lært at det blir dyrt å spørre primusfolket om hjelp, for nå "måtte" jeg jo kjøpe hele partiet :) Din feil! :)

Eller dyrt og dyrt, fikk 4 primuser for 2/3 av hva Omnifuel`n kostet, og den syns jeg ikke er helt "rå", slik mange påstår.

Men men, blir morro å se hva som kommer i posten, og hvordan disse oldis-primusene virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussetips:

Alt av messing:

Legg i glohett vann med et par teskjeer citronsyre og en dråpe zalo.

Ta ut og skyll raskt, med en gang du får den minste anelse av rødfarve.

Puss med Autosol.

Autosol kan brukes til kasser, forkrommet/nikkel og aluminium.

Grattis med første del av ei samling.

Rens av brennern til Standard 41:

Fyll med forgasserrens, pakk i plast og la stå over natta.

Så varmer du brennern til den gløder, og banker lett ut koks.

OBS forgasserrens er superbrennbart, så pass ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1200 innlegg på en tråd :lol: det er klart at moderatorene anser det som greit nok å finne frem i, det er nok bare du og jeg som er litt "unge og uerfarene" som sliter med det :) (dessuten er vi jo nesten helt nye og uerfarene her på forumet)

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også av den formening at det burde vært et eget forum for primus, rett og slett fordi jeg nå har kommet til side 14 (leser hele tråden så jeg slipper spørre om ting som er svart på tidligere) og allerede funnet 2 brenner til som jeg MÅ ha... Det hadde jeg gjerne sluppet å oppdage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også av den formening at det burde vært et eget forum for primus, rett og slett fordi jeg nå har kommet til side 14 (leser hele tråden så jeg slipper spørre om ting som er svart på tidligere) og allerede funnet 2 brenner til som jeg MÅ ha... Det hadde jeg gjerne sluppet å oppdage :)

Er litt spent på hvilke brennere du har funnet jeg.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også av den formening at det burde vært et eget forum for primus, rett og slett fordi jeg nå har kommet til side 14 (leser hele tråden så jeg slipper spørre om ting som er svart på tidligere) og allerede funnet 2 brenner til som jeg MÅ ha... Det hadde jeg gjerne sluppet å oppdage :)

Du må bare spørre i vei. Vi svarer vi :lol:

Synd som sagt at ikke det er eget forum for primuser og kokeutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare spørre i vei. Vi svarer vi :-)

Takker :D Blir sikkert å komme med noe når jeg har fått gnudd litt på det som kommer i posten.

Er litt spent på hvilke brennere du har funnet jeg.... :)

Optimus No 9 (nesten erotisk pen primus, men skjønner at den ikke blir lett å få tak i)

Borde (samme som over)

Litt mer realistisk ønskeliste:

Fuhrmeister nr8 (den SKAL jeg ha!)

Optimus 8R (fin size)

Svea 123 (bare rett og slett fin, har ikke bruk for den :-) )

Og ett eller annet som ligner på Coleman 550B bare helst litt mer forseggjort, så der må jeg forske litt mer.

Anyway, er lov å ønske, og å bruke litt tid på nett-surfing etter fine ting, men håpet er selvfølgelig at jeg snart lander på jorda og innser at jeg ikke trenger flere tidkrevende og dyre hobbyer, for det har jeg nok av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D Blir sikkert å komme med noe når jeg har fått gnudd litt på det som kommer i posten.

Optimus No 9 (nesten erotisk pen primus, men skjønner at den ikke blir lett å få tak i)

Borde (samme som over)

Litt mer realistisk ønskeliste:

Fuhrmeister nr8 (den SKAL jeg ha!)

Optimus 8R (fin size)

Svea 123 (bare rett og slett fin, har ikke bruk for den :-) )

Og ett eller annet som ligner på Coleman 550B bare helst litt mer forseggjort, så der må jeg forske litt mer.

Anyway, er lov å ønske, og å bruke litt tid på nett-surfing etter fine ting, men håpet er selvfølgelig at jeg snart lander på jorda og innser at jeg ikke trenger flere tidkrevende og dyre hobbyer, for det har jeg nok av :P

No 9 står på mi ønskeliste også.

Av ting på listen din har jeg :

Borde

Fuhrmeister Nr 8 kjøpte jeg av hjelmerud. Komplett

8R og r8 (Russski) har jeg non av.

123 og 123R ( Og Sigg som passer)

Coleman 501. Ser pen ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.