Gå til innhold
  • Bli medlem

Nikon D40


krb

Anbefalte innlegg

Annonse
Er det noen som har dette kamera? Er du fornøyd med det?

Har akkurat fått et slikt på jobben.

Har bare såvidt brukt det enda, men det er et helt greit kamera.

For tiden så er det et bra tilbud på det, slik at man får med gratis blits ved å sende inn en kopi av kviteringen til Nikon i Sverige. Se forøvrig mer om dette tilbudet på http://www.nikon.no

Jeg syns det er litt mer tungvint å bruke enn mitt eget Olympics E-400, blant annet når man skal gjøre noe annet enn standard innstillingene, men jeg regner med at dette kun er en vanesak. D-40 eiere vil sannsynligvis syns at mitt E-400 er vanskelig, hi.

Ellers så er det et lite og greit kamera, selv om det er en del større enn mitt eget E-400, så er det mye mindre enn f.eks. Canon EOS 400D. Noen liker at kameraene skal være store og gode å holde i, personlig er jeg svært fornøyd med mitt lille E-400. (Det er nok å slepe på i sekken. :wink: )

Når det gjelder billedkvalitetet på slike kameraer så er den glimrende uansett, det er bare de som skriver tester av kameraene som klarer å finne feil, og de er uenige hele tiden om hva som er best uansett. :wink: Det finnes tester på Dagbladet.no og Dinside.no.

Jeg tror Nikon D-40 vil være et "fail prof" kamera for de aller fleste. De som vil ha noe mer vet nok uansett hva de vil ha og trenger nok ikke å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. lurer på hvordan jeg skal fikse dette på tur... klippe av tannbørsten men ta med 4 kg med fotoutstyr.....

Trenger bare et kamera på tur ikke 8. vekt på kamera er 500gr. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger bare et kamera på tur ikke 8. vekt på kamera er 500gr. :D

Ett kamera holder lenge, men Linser mann, linser! En god tele for dyr og andre opplevelser, en fast brennvidde linse med stor blender for bilder inni telt og ved bålet uten å bruke blitz.. og en god vidvinkel er jo selvskreven :P Ekstra batteri, minnebrikke (ikke den tyngste delen). sågar kan man vurdere et stativ.. har et som er rimelig stødig og ikke veier all verdens - og det kan jo få noen dobbeltroller...

*går og klipper over noen flere tannbørster*

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kamera holder lenge, men Linser mann, linser! En god tele for dyr og andre opplevelser, en fast brennvidde linse med stor blender for bilder inni telt og ved bålet uten å bruke blitz.. og en god vidvinkel er jo selvskreven :P Ekstra batteri, minnebrikke (ikke den tyngste delen). sågar kan man vurdere et stativ.. har et som er rimelig stødig og ikke veier all verdens - og det kan jo få noen dobbeltroller...

*går og klipper over noen flere tannbørster*

:D

1 stk kamera med en linse holder lenge for meg for jeg er ingen proff fotograf. Hvis du skal fotografere så er vel problemet løst, mye du ikke trenger på tur da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk kamera med en linse holder lenge for meg for jeg er ingen proff fotograf. Hvis du skal fotografere så er vel problemet løst, mye du ikke trenger på tur da? :D

JA du mener at fotointeressen burde brenne så mye at jeg ikke trenger å sove/spise/beskytte meg mot mygg osv? :D

hehe.. kamera + 1 std. linse = 1650gr ... hmm.. sovepose eller kamera? :P

Jeg får begrense meg litt tror jeg, men skikkelig kamera må med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.