Gå til innhold
  • Bli medlem

Kyrkja for nybegyndere?


Jakob

Anbefalte innlegg

Hej Alle.

Som ganske uerfaren i topture er jeg blevet lun på Kyrkja som min første "top". Jeg har været i Jotunheimen på en sommertur (9 dage med telt, gik bl.a. Besseggen) og en vintertur (5 dage med telt). Jeg er i ganske fornuftig form, men har ingen klatre-erfaring eller anden alpin erfaring.

Kan en sommertur til Kyrkjas top lade sig gøre for mig?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første 2000 meter topp var på kyrkja og var ikke noe problem. Krever ingen klatre erfaring, men du må regne med å bruke hendene noen steder på enkel klyving. Men det skal sies at jeg ikke vet hvordan det er hvis det blir vått, da kan fort ting bli litt mer skummelt, men i utgangspunktet er dette en lett topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Kyrkja er ikke vanskelig. Jeg har vært der før påske for noen år siden, som avstikker fra en skitur fra Olavsbu til Gjendebu. Snøen var fast og bløt, med bart fjell på det lille klyvepunktet, og det var ikke noen problemer å gå opp i skisko. Kyrkja er en solitærtopp og utsikten er stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu er I nordmænd jo et lidt andet fjeldfolk end danskerne ;) Så jeg lægger hele tiden lidt tid når jeg læser at en top er "nem".

Da jeg gik Besseggen og bagefter læste guiden om turen igen stod der blot at turen er "luftig". Jo tak! Det må kaldes en mindre underdrivelse for mit vedkommende :lol:

Men endnu en gang tak for svarene.

vh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.