Gå til innhold
  • Bli medlem

Leica C-Lux 2, bare skjit?


Arket A4

Anbefalte innlegg

Har hatt Canon 850 IS i 3 mnd nå. Klarte å ødelegge det for en litt siden, men min forsikring hos JapanPhoto gjorde at jeg kunne plukke opp et nytt ett. I hylla i butikken så jeg utstilt det nye Leica C-Lux 2. Det så så fett ut at jeg betalte mellomlegget og fikk med meg dette isteden.

Har testa det litt i pinsa og er svært misfornøyd med resultatene (i forhold til Canonen).

Har de siste 3 åra eid 5 stk forskjellige Canon digikompaktkameraer, mulig jeg er for vant med disse til at jeg har klart å innstille Leicaen helt rett. (jada, alltid på manuelt, og skjønner godt fototeknikk)

Men.... Noen som har testa Leicakompaktene eller ellers har noe vettugt å si? ( snodig setning...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er du misfornøyd med? Leica går for å ha veldig god optikk, jeg kjenner ikke til kompaktkameraene.

Canon har generelt skarpe og klare farger rett fra kompaktkameraene, det ser jeg klart på bilder jeg har tatt på fra mitt S70 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig skarphet, er bildene ute av fokus? Innstillnger av oppskarping i kameraet?

Blasse bilder, vanskelig å uttale seg om før en ser bildene eller har prøvd å etterbehandle de. Canon er kjent for å ha veldig "smell" i bildene rett fra kameraet. Uttrykket "Canon-farger"... Muligens er Leica annerledes her?

Undereksponering, har du sjekket om det har kommet nye versjoner av internprogram/firmware?

Mørke bilder eller undereksponerte bilder har lettere for å produsere støy/fargestøy enn lyse bilder, så der kan nok være en sammenheng.

Du kan jo f.eks legge ut et bilde her så det går an å få sett på det, evt spørre på www.foto.no/diskusjon

På foto.no er det helt sikkert noen som har samme kamera.

Det kan selvfølgelig også være at du har fått et reklamasjonsobjekt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... Noen som har testa Leicakompaktene eller ellers har noe vettugt å si?

Sjekk div. tester her:

http://alatest.com/Digital+Compact+Cameras/Leica+D-LUX+2/pro-reviews/?gclid=CMq--qzut4wCFQbdlAodvjmU0A

Merkelig om dette skulle være så mye dårligere enn andre, Leica utgir sjelden dårlig vare.

Men les testene (jeg har ikke gjort det), test evt. endret oppsett og sjekk for siste firmware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.