Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld, sitter å vurderer en stang nr2 eller som tar over for den stanga jeg har nå. Har en Lawson artic trout tele8" 5-18g og en Shimano Sahara c3000 snelle, synes de har passet fint sammen.

Men ønsket er en lengre stang 9" eller 10", brukes mest til fjell fiske. Innimellom til skogs, men regner med å bruke den jeg har fra før av da. Så begge vil nok bli brukt sammen til tider!

Bruker alt fra 5-15g sluk/spinnere/wobbler

Sett på Lawson Artic Trout S4 9" 4-16g, men leser litt forskjellig meninger om kvalitet mot prisen man betaler(gjelder generelt for lawson?)

Lest også at folk anbefaler Daiwa Luvias stengene?

Hva anbefales der ute? Synes det er mye å velge mellom og noe vanskelig å lete igjennom ettersom jeg begynte med fisking i fjor…

Pris tenker jeg opptil ~3000kr +-

Skrevet

Hei. 
Et lite sidespor, men jeg leser at du begynte med fisking i fjor. 
Har du lest/sett noe på såkalt bombardafiske. En lang stang, typ 12+ fot, med en tung kastedupp i enden og opphengsfluer. For eksempel Streaking Caddis eller Chernobyl Ant. 

Veldig effektivt på fjellet, men med så lange stenger så er det stort sett reservert til bruk over tregrensa for man trenger mye plass bak seg. 

Jeg har to stk. Milo Green Spirit som jeg er fornøyd med. Så det er kanskje et merke du kan se på. 

• Liker 1
Skrevet
Øystein_ skrev (5 minutter siden):

Hei. 
Et lite sidespor, men jeg leser at du begynte med fisking i fjor. 
Har du lest/sett noe på såkalt bombardafiske. En lang stang, typ 12+ fot, med en tung kastedupp i enden og opphengsfluer. For eksempel Streaking Caddis eller Chernobyl Ant. 

Veldig effektivt på fjellet, men med så lange stenger så er det stort sett reservert til bruk over tregrensa for man trenger mye plass bak seg. 

Jeg har to stk. Milo Green Spirit som jeg er fornøyd med. Så det er kanskje et merke du kan se på. 

Prøvde litt i fjor med forskjellige fluer på, men liker litt mere aktiv fisking. Bare det å stå kaste og kaste er terapi for sjela:)

Sjekket opp den stanga du har, men bare i 9". Bra tilbud på den nå ser jeg, så den er med på lista:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.