Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger min aller første overnattingstur alene på ski med pulk i løpet av februar/mars. Siden jeg er nybegynner, vil jeg starte rolig med bare én overnatting.

Jeg bor i Trondheim og ønsker å ta turen i nærområdet. Har dere forslag til fine og relativt enkle vinterruter fra A til B som passer for en førstetur med pulk?

Tar gjerne imot tips om både konkrete ruter og start-/sluttpunkter som funker greit logistikkmessig.

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme for 2 måneder siden, og lagde denne tråden. 

Jeg har funnet ut at det er greit å bruke merkede skiløyper eller kvistede løyper som et greit utgangspunkt. Bymarka fungerer som en enkel start, ellers har jeg har jeg prøvd noen turer i Sylan fra Bjørneggen, og fra Vekta i Selbu. Du vet sikkert at det er relativt lite snø i fjellet, etter stormen som var i januar. Det er veldig avblåst og hardt/skavlete. Jeg tenkte å prøve meg en tur fra Høvringen i Rondane nå neste helg. Det er bare litt over 3 timer kjøring, og det virker som det er mye bedre snøforhold der. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.