Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 2/7/2026 at 4:28 PM, thomas christensen said:

Hei. Har du noen formening om Kovea booster vs. MSR XGK EX?

Kjenner ikke til MSR GK EX alls. Konstruksjonen i sig ser vettig ut, så håller de bara produksjonkvaliteten er det nok OK. 

• Liker 2
Skrevet
Memento mori skrev (På 8.2.2026 den 15.17):

Den har jo også gjenget hode, slik at det er enkelt å bytte mellom bråkebrenner og stillebrennner. Synd at ikke Omnifuel har dette.

Det viktigste er vel å lære seg den hjemme, slik at du kan den på tur. 
Har hørt de som har brukt MSR XGK og 30 liter bensin, og ikke tegn til feil! 

Vet du noe om hvor mange liter man kan påregne å brenne generelt før feil oppstår? Jeg tenker at behov for å stake opp dysa ikke klassifiseres som feil.

Skrevet
Hardy skrev (1 minutt siden):

Vet du noe om hvor mange liter man kan påregne å brenne generelt før feil oppstår?

Nye primuser- alt fra 2 sekund…. 🙈🥶

Hvor rent drivstoffet er, type forvarming (her er mange uenige) Men jeg oppfatter at forvarming med rødsprit lager mindre vedlikehold.

Brennere med forvarmingsrør og gjerne med wire inni oppfatter jeg at tåler mange mer liter. 

Så hvilken type primus og drivstoff du bruker hadde hjulpet mye.

Andre ting er hvor mange år brenneren er, noen ting går på alder, andre på liter. 

Så tipset er egentlig å bli kjent med sin egen brenner, og fikle litt med den med det verktøyet du har med på tur. Da kan du fikse det meste. På lengre turer, er det å ha repsett i bakhånd lurt. 

Et litt ullent svar 🤢. Men er det beste jeg kan gi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.