Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jommen fikk jeg skvist ut litt mer av sesongen..

08.11 - Fiskumvannet med någo attåt (egen tråd her), med en venn

09.11 - Snarøya, rundt Grimsøya og kriker og kroker på vestsiden av Fornebu og inn til Kadda

11.12 - Fra Nesset til bunns i Bunnefjorden, (faktisk gjennom røret som er under Nesodd-veien), opp igjen til Ormøya

13.12 - Vaterland, inne i Sørenga (ny kanal i nye blokker), Bleikøya, rundt Lindøya, inn gjennom Tjuvholmen og tilbake til Sørenga

20.12 - Hvalstrand, Bjerkøya, rundt Børsholmen og tilbake, med en venn. (Hun vil se vindmølle og elger.... og vi fikk se en bonus-sel)

Og da kom frosten, så da er det slutt. 36 dager med padling, meget fornøyd. Mange nye steder, og mye hyggelig gjensyn. Bøtte-lista for neste år står klar på tavla på kjøkkenet. 

En promille av det jeg har fått oppleve:

20250322, Fjordpadling (49).jpg

20250406, Håøya med Siv (11).jpg

20250503, Akerselva og fjordloffing (69).jpg

20250503, Akerselva og fjordloffing (143).jpg

20250531, Padling i Øst og Sørmarka (146).jpg

20250612, Ekspedisjon fra Årnes til Sørumsand (13).jpg

20250612, Ekspedisjon fra Årnes til Sørumsand (47).jpg

20250927, Hobølelva og Kjærnes med Magnus (17).jpg

20251026, Bruelva-Våg (48).jpg

20251026, Bruelva-Våg (92).jpg

20251031, Vaterland-Sjølyst (12).jpg

20251220, Askerpadling med Siv (20).jpg

20251220, Askerpadling med Siv (193).jpg

Endret av DenGladeVandrer
  • Liker 9
Skrevet

Utløpet av Alnaelva var ny for meg, ikke vært innom der før😊.  Skjønner at det ikke er verdens skjønneste sted, med likevel historikk og en attraksjon👍

Skrevet
DenGladeVandrer skrev (På 4.11.2025 den 21.37):

Pleier å si at ved siden av kåken, er packraft noe av det beste jeg har investert i. 

Veldig inspirerende å lese om turene dine! Siden du padler så mye, kan du si noe om packraft vs andre farkoster? Jeg har havkajakk, men vurderer raft eller kano for dagsturer med 8-åringen. Kano virker mer robust, sitter høyere, mer komfortabel for to, mens en raft kan man ha med overalt. Klar over at det finnes mange for/mot-tråder, men interessant å høre fra en med så mange timer på vannet!

Skrevet

Så flott! Selv hadde jeg en ambisjon om å få padlet en del i sommer, men packraften ble ikke så mye som blåst opp. Fint da å få sett litt av andres turer, så kanskje det blir noe av neste år. Nå skal jeg ha med meg hund, så da er det kanskje større sjans for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.