Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Peak Performance Freelight Polartec® Alpha™ Hood-genser som jeg nå har brukt på to kortere turer og jeg må si jeg er imponert over egenskapene til materialet. 

fordel: lett, tar opp lite fukt, tørker fort, "luftig".
ulempe: dyrt, skjørt(?), "luftig".

Genseren jeg kjøpte veier 150gram i størrelse medium, som er halvparten av min standard-fleece-jakke, som ikke har hette. Vinden blåser selvfølgelig rett igjennom Alpha direct-stoffet. Det ser jeg egentlig på som en fordel. Det gjør at den tørker fort. Når man sykler så kjøles man ned av vinden, men den varmer når man stopper opp - hvis det ikke er vind.

Jeg kommer nok til å se meg etter andre plagg i samme materiale hvor jeg i dag gjerne har gått for merino ull. Merino er fint det og, men det er også skjørt og dyrt og tørker ikke på langt nær så fort som Alpha direct og er mye tyngre. Det er heller ikke spesielt billig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.