+Myriameter Skrevet i går, 06:46 Skrevet i går, 06:46 (endret) Northern Playground prøver seg uten Facebook og Instagram i reklameøyemed par uker, for å se effekten av omsetning på nett...utfra holdnings skapende arbeid. Etisk plausibelt, da jeg ikke tror de har så mye å hente på dette som et markedsførings stunt. Fem dager inne i prosjektet har de gått ned i treff 60%, og 40% ift omsetning. Gir uttelling på omsetning...men som de skriver, brukes det ca. 5000,- daglig på Meta annonser(WOW!!!, tenker jeg), som tilsvarer rundt 15.000,- i inntjening for å dekke. NP er jo en liten norsk produsent av bærekraftig turtøy, (gjerne med en tiwist i materialvalg, design og tekniske løsninger), der idealet er mindre forbruk og mer kvalitet, med en hang til aktivisme. De søker andre kanaler for bevistgjøring av sine produkter med etikk som bakteppe, og innspill på dette; Northern Playground Stilen til NP peker på noe essensielt i den store sammenheng og får meg til å tenke på mitt eget (over)forbruk. Gir meg og assosiasjoner til The North Face. Mark Zuckerberg hadde jo og sin visjon. Idealene der i gården appelerer ikke helt til meg lenger. Endret i går, 06:48 av Myriameter 3 Siter
+Magne S Skrevet 4 timer siden Pålogget Skrevet 4 timer siden Jeg tenger NP er et godt forbilde her. Håper flere henger seg på. Siter
+tshansen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden For et merke som vil ha oss til å kjøpe mindre er det jo påfallende at de klager på 60% mindre treff og 40% mindre inntjening 🤣 Northern Playground har mye bra produkter. God kvalitet (på det jeg har kjøpt så langt) men skal de klare seg uten reklame, må de satse på influencere eller noe som gir de synlighet på de andre plattformene. Det skal sies at jeg er smått lei av å se han fyren i reklame på Facebook. Å da er jeg sjeldent på Facebook. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.