+Myriameter Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Northern Playground prøver seg uten Facebook og Instagram i reklameøyemed par uker, for å se effekten av omsetning på nett...utfra holdnings skapende arbeid. Etisk plausibelt, da jeg ikke tror de har så mye å hente på dette som et markedsførings stunt. Fem dager inne i prosjektet har de gått ned i treff 60%, og 40% ift omsetning. Gir uttelling på omsetning...men som de skriver, brukes det ca. 5000,- daglig på Meta annonser(WOW!!!, tenker jeg), som tilsvarer rundt 15.000,- i inntjening for å dekke. NP er jo en liten norsk produsent av bærekraftig turtøy, (gjerne med en tiwist i materialvalg, design og tekniske løsninger), der idealet er mindre forbruk og mer kvalitet, med en hang til aktivisme. De søker andre kanaler for bevistgjøring av sine produkter med etikk som bakteppe, og innspill på dette; Northern Playground Stilen til NP peker på noe essensielt i den store sammenheng og får meg til å tenke på mitt eget (over)forbruk. Gir meg og assosiasjoner til The North Face. Mark Zuckerberg hadde jo og sin visjon. Idealene der i gården appelerer ikke helt til meg lenger. Endret 4 timer siden av Myriameter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.