Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Northern Playground prøver seg uten Facebook og Instagram i reklameøyemed par uker, for å se effekten av omsetning på nett...utfra holdnings skapende arbeid. Etisk plausibelt, da jeg ikke tror de har så mye å hente på dette som et markedsførings stunt.

Fem dager inne i prosjektet har de gått ned i treff 60%, og 40% ift omsetning. Gir uttelling på omsetning...men som de skriver, brukes det ca. 5000,- daglig på Meta annonser(WOW!!!, tenker jeg), som tilsvarer rundt 15.000,- i inntjening for å dekke.

NP er jo en liten norsk produsent av bærekraftig turtøy, (gjerne med en tiwist i materialvalg, design og tekniske løsninger), der idealet er mindre forbruk og mer kvalitet, med en hang til aktivisme.

De søker andre kanaler for bevistgjøring av sine produkter med etikk som bakteppe, og innspill på dette;

Northern Playground

Stilen til NP peker på noe essensielt i den store sammenheng og får meg til å tenke på mitt eget (over)forbruk. Gir meg og assosiasjoner til The North Face. Mark Zuckerberg hadde jo og sin visjon. Idealene der i gården appelerer ikke helt til meg lenger.

Endret av Myriameter
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.