Gå til innhold
  • Bli medlem

Høydemåler Fenix 7 - forvirrende. Løsning?


Jon Steinar

Anbefalte innlegg

Heisann! Som en klassisk antiteknofreak så må jeg spørre: Noen som vet en enkel metode for å få klokka til å måle kun høyde over havet, og IKKE hvor mange meter jeg har beveget meg opp og ned siste døgn? I går kalibrerte jeg nemlig klokka (Fenix 7 pro), brukte DEM, og klokka viste etterpå en høyde som trolig stemmer med stedet jeg var på; 91 moh. Nå, et døgn senere, viser klokka 184 moh. På nøyaktig samme sted. Dermed tror jeg at klokka måler antall høydemeter jeg har beveget meg opp og ned siste døgn. Det ønsker jeg ikke; jeg vil at det skal vise KUN hvor mange høydemeter over havet jeg befinner meg, til enhver tid... Noen som kan gi en oppskrift på hvordan jeg stiller klokka inn slik at den viser dette? Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jon Steinar skrev (2 timer siden):

Nå, et døgn senere, viser klokka 184 moh.

Det er vel fordi lufttrykket har sunket etter at du kalibrerte? Du må kalibrere på nytt når lufttrykket endrer seg, enten manuelt ut fra en kjent posisjon/høyde, eller dette kan settes automatisk vha. GPS. Dette siste krever antagelig at du starter en aktivitet på klokka, eller tar i bruk en annen GPS-funksjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.