Gå til innhold
  • Bli medlem

Romsdalstien


folastuen

Anbefalte innlegg

Nytt medlem her :)Har tenkt å gå DNT sin SignaTUR Romsdalstien til uken. Noen som har gått denne i det siste? Blir å basere meg på mat fra de selvbetjente hyttene på veien, og egen mat på de siste etappene som er via ubetjente hytter. Noe spesielt jeg bør huske på/ta med i sekken? :)

Endret av folastuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det merket jeg, Vasstindbu og Svartvassbu har nå forhåndsbooking av alle plassene, og bare mens jeg satt og booket ble alle sengene på Vasstindbu tatt, så da er planen å droppe overnatting på Svartvassbu og gå turen på fire dager i stedet (har mandag til fredag til rådighet, men iom at Vasstindbu kun var ledig torsdag til fredag får vi kjøre tirsdag-fredag i stedet og slå sammen etappe 4 og 5). Tenker å parkere bilen på Rabben og komme meg tilbake til Åndalsnes på mandag, for så å starte fra Åfarnes tirsdag morgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som en fin tur, men litt styr med smekkfulle hytter kanskje ja... Til senere.. har du vurdert Fjordruta? Jeg har ikke fått gått den enda, men har vært en del i området. En kollega var på Hardbakkhytta i helga og det var visst ikke mye trøkk der, så kanskje det er litt roligere utpå kysten enn i Romsdalen? 

Angående lure ting i sekken så er det kanskje ganske normalt, men i sekken min har jeg alltid sportstape, dasspapir og noe å sette smak på vannet med (istepulver/saft). Og skal jeg sove i nærheten av folk - ørepropper. Kan anbefale vokskulene "Sov i ro" hvis du finner de i et apotek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, graham said:

Det ser jo ut som en fin tur, men litt styr med smekkfulle hytter kanskje ja... Til senere.. har du vurdert Fjordruta? Jeg har ikke fått gått den enda, men har vært en del i området. En kollega var på Hardbakkhytta i helga og det var visst ikke mye trøkk der, så kanskje det er litt roligere utpå kysten enn i Romsdalen? 

Angående lure ting i sekken så er det kanskje ganske normalt, men i sekken min har jeg alltid sportstape, dasspapir og noe å sette smak på vannet med (istepulver/saft). Og skal jeg sove i nærheten av folk - ørepropper. Kan anbefale vokskulene "Sov i ro" hvis du finner de i et apotek.

Takk for tips, Fjordruta så veldig fin ut, men litt lenger enn jeg har til rådighet akkurat nå. Men den er absolutt lagret for fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folastuen skrev (På 20.7.2023 den 12.40):

Det merket jeg, Vasstindbu og Svartvassbu har nå forhåndsbooking av alle plassene, og bare mens jeg satt og booket ble alle sengene på Vasstindbu tatt, så da er planen å droppe overnatting på Svartvassbu og gå turen på fire dager i stedet (har mandag til fredag til rådighet, men iom at Vasstindbu kun var ledig torsdag til fredag får vi kjøre tirsdag-fredag i stedet og slå sammen etappe 4 og 5). Tenker å parkere bilen på Rabben og komme meg tilbake til Åndalsnes på mandag, for så å starte fra Åfarnes tirsdag morgen 

Fjellturene opp og ned fra Vasstindbu og Svartvassbu er ganske tunge og tøffe i steinur. Det anbefales ikke, selv om distansene i seg selv er korte, å gå begge på samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Fjellfilmeren said:

Fjellturene opp og ned fra Vasstindbu og Svartvassbu er ganske tunge og tøffe i steinur. Det anbefales ikke, selv om distansene i seg selv er korte, å gå begge på samme dag.

Planen er å starte fra Svartvassbu på morgenen, bruke dagen og gå rett forbi Vasstindbu og ned til Rabben. Det blir langt og tungt, men er ganske sikker på at det skal gå, bare å ta tiden til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport etter endt tur. Gikk helt fint å gå turen på 4 dager. tross stort sett tåke og regn hver eneste dag. Litt krevende i de verste partiene med ur da steinene var tidvis glatte i regnet, men tok meg god tid og fikk en fin tur :) Møtte en dame når jeg nærmet meg Rabben som hadde gått turen på 3 dager for noen helger siden, da dog i strålende vær, så det er fullt mulig å gå den på mindre enn de anbefalte 5 :)

 

IMG_4407.jpeg

IMG_4430.jpeg

IMG_4443.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folastuen skrev (På 29.7.2023 den 23.25):

Kort rapport etter endt tur. Gikk helt fint å gå turen på 4 dager. tross stort sett tåke og regn hver eneste dag. Litt krevende i de verste partiene med ur da steinene var tidvis glatte i regnet, men tok meg god tid og fikk en fin tur :) Møtte en dame når jeg nærmet meg Rabben som hadde gått turen på 3 dager for noen helger siden, da dog i strålende vær, så det er fullt mulig å gå den på mindre enn de anbefalte 5 :)

 

IMG_4407.jpeg

IMG_4430.jpeg

IMG_4443.jpeg

Det er selvfølgelig mulig, men det er ikke å anbefale "utad" fra foreningen. De som er svært godt trent, vet selv hva de klarer og ikke. Vi ønsker ikke flere redningsaksjoner enn vi må her oppe :)

Kjekt at du fikk en strålende tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.