Gå til innhold
  • Bli medlem

Søk klatreområde på Vestlande og nordover


Sveitser

Anbefalte innlegg

Hei til dere!

Jeg er fra Sveits og planlagger sommerferien mine i Norge. Jeg vil helst reise lit rundt i landen og klatre i diverse klatreområde. Helst på Vestlande og nordover.

Hvilken område kan dere anbefallen meg? Hvilken er veldig pent med utsikt og hvilken er bra for klatring? Jeg er ikke Profi derfor skal det ha noen ruter under 6+

Takk for svarer og hilsen fra Sveits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavanger - Mye fin klippeklatring. Også fin turklatring i vegger, men det fineste som f.eks. rutene på Kjerag er ofte vanskeligere enn 6+.

Uskedalen ved Rosendal i Hardanger - Fine, faste, lange ruter i 4 store vegger. Mye under grad 6+

Jotunheimen/Hurrungane - vakker natur, men mye folk og løs stein. Mer for utsikten enn klatringen

Romsdalen - Ekstremt vakkert. Mange fine lange ruter, men også mye løs stein

Innerdalen (opp fra Sunndalen) - Ekstremt vakkert. Fine, men løse, lange ruter

Bodø - En tur over Strandåtindtraversen er en opplevelse. Nydelig rissklatring og flotte omgivelser på Fugløya

Lofoten - Norge på sitt vakreste, superfin klatring i alle varianter

Stetind - En tur opp Sydpillaren, eventuelt Vestveggen/Vesteggen er noe man husker

Kugelhorn (like ved) - Østeggen

Tromsø - Hollendarene på Kvaløya har ruter med 5-6 taulengder på noe av Norges fineste stein (Lyngsalpene er for løse til klatring om sommeren)

Det fineste og mest eksotiske ligger definitivt nord for polarsirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarer!

Lofoten fascinerer meg veldig. Tenker det blir et reis i Nordnorge. Er det flere områder mellom Lofoten og Nordkapp som dere kan anbefallen meg? Hvor kan jeg finde mer informationer eller kjenner dere et bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.