Gå til innhold
  • Bli medlem

Pyseturer


hilmersen

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan annbefale noen pyseturer på fjellski? Jeg har som mål å få med samboeren min på fjellturer i vinter. Hun liker ikke bratte bakker og alt annet som kan oppfattes som farlig. Turen kan godt være lang. (Jeg har selv knapt brukt fjellski - stort sett kun randonnee...så har liten erfaring med dette selv).

Jeg bor i Oslo, så det er fint hvis turene ikke er alt for langt unna.

Liker å gå i høyfjellet.

Foreløpig er bil-hytte-bil turer og dagsturer det mest aktuelle.

Vet om:

- Norefjell->høgevarde

- Tempelseter->Høgevarde

- Dovre (Kongsvold-Reindalssætra) (men virker som om det er lite snø der nå)

Fine turer som krever kan fort også bli aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda Joni, enig i det, men hun er selverklært pyse :wink: . Vi endte med å gå til Høgevarde først fra Norefjellstua - men måtte avbryte pga av tåke. Og så fra tempelseter - også i det i sterk tåke. Vi gikk for å se på hytta, men GPS koordinatene jeg hadde for hytta var ikke nøyaktige nok, så vi fant den ikke.... Turen ble forøvrig langt fra pysete - faktisk ganske imponert over min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshorn er egentlig litt bratt til å være flat. I området finnes imidlertid et par flate fjell som f.eks Storefjell, Gilafjell og Grønnsenknipa.

Som dagstur fra Oslo er Vikerfjell passe greit. 2 timer å kjøre hver vei og snilt terreng. Ligger noen små snaufjell rett nord for Hønefoss oxå.

Høgevarde kan faktisk være en litt småsckummel topp hvis været er usikkert. Mye tåke der og litt konturløst terreng. Har faktisk skjedd gå-seg-bort ulykker og nestenulykker. Norefjell er ganske høyt og høyere enn det meste som er rundt derfor blåser det rimelig friskt oppå der mesteparten av tiden.

mvh Bjørn Revil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.