Gå til innhold
  • Bli medlem

På ski til Storronden


IS

Anbefalte innlegg

Annonse

Mysusæter – Rondvassbu er vel 10-11 km, mens det er nesten 4 km fra Rondvassbu og opp på Storronden. Altså blir hele turen på nesten 30 km, noe som er fint mulig som dagstur på ski (regner med at det er skitur du tenker på :) ) for en med ”normal” form. Jeg vet ikke hvor sprek du er, men det er jo meget lettgått terreng, og ned igjen er det nesten kontinuerlig nedoverbakke, så returen vil gå fort.

Storronden er jo en av de enkleste 2000-meterne, og det at du må starte fra Mysusæter gjør ikke toppen så veldig mye mer krevende. Bare litt lengre å gå, men på ski går som kjent kilometrene raskere unna enn til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Nils og takk for svar.

Ja, det er skitur jeg tenker på. Skal til Rondane i påska, så jeg lurer på om Storronden kan bli min første 2000-meter på snøføre. Fint å høre at turen fra Mysuseter ikke er uoverkommelig.

Vet du om det er skiløype fra Rondvassbu og opp til Storronden? Har hørt at det kan være lite snø på toppen. Men det går vel greit å komme seg til topps for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok neppe skiløype opp til Storronden fra Rondvassbu. Ikke oppkjørt i hvert fall, men et tråkk etter andre vil det sikkert være. Det trenger absolutt ikke være løype eller snø hele veien for at du skal komme opp nei 8) , men vær forberedt på oppstikkende stein og at skiene kanskje må bæres stedvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.