Jump to content

Recommended Posts

Var nettopp en fantastisk tur i Jotunheimen. Utrolig flott natur, og fortsatt et sted hvor en kan komme seg vekk og være alene i naturen. Jeg og en kompis valgte å gå Knutshøe, som er kjent som Besseggen's tøffe lillebror. En glimrende tur med fantastisk natur og utsikt i alle retninger.

Lettgått tur med unntak av et par partier hvor en må bruke hendene, men dette er kun 2 steder som en lett passerer. 

Ellers er hele området rundt Knutsøe helt utrolig, og en trenger absolutt ikke bestige en kjent topp eller noe for å kose seg der.

Vi så også en stor flokk med reinsdyr da vi var der. Tamrein da, men fortsatt veldig kjekt.

Anbefaler alle å ta en tur til Jotunheimen,  da jeg vil påstå at det er noe av det flotteste vi har av norsk natur.

IMG_0518.JPG

IMG_0402.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Nikke
      4 episode er ute nå. Endelig når vi elva, men før det svinger vi innom et pent røyevann.
    • By Norwegian_tarzan
      Jeg og en kompis har nettopp startet vår egen versjon av Monsen på villspor. 

Det er utrolig kult og noe jeg anbefaler flere å prøve. Da utfordrer vi hverandre hver vår gang, med ulike type løyper og utfordringer.

Det er noe spennende med å ikke vite noe som helst før en legger ut på tur, og så tar alt som kommer på sparket. Det er veldig utfordrende,  men enda mer givende.
      Har laget en liten video fra første turen vi hadde om noen har lyst å se?
      Og om noen har forslag til steder og utfordringer vi burde prøve så hadde jeg satt hjertelig pris på tilbakemeldinger. 

• By Norwegian_tarzan
      Jeg og en kompis gikk Norge på tvers i fjor sommer, en helt utrolig bra tur.  26 dager, 670 km.
      Vi både gikk og padlet packraft. Vi gikk da fra riksgrensen til Sverige, og kom ut med Hellesøy like nord for Bergen. Altså hvor Norge er på sitt bredeste.

Det var en fantastisk tur som absolutt anbefales, så om noen ønsker råd eller tips så er det bare å spørre 😊😊😊

La ut en liten film fra turen på YouTube om noen ønsker å sjekke den ut.

• By rusleape
      Jeg trenger tips til telt og liggeunderlag til familie på fire.

Skal hovedsakelig brukes i nærmiljø, camping og steder som er tilgjengelige med bil To voksne og to barn under 12 år Pris er viktig Helst et stort fortelt Takhøyde tror jeg er viktig
    • By Myriameter
      Syns jeg bare må dele en godbit jeg kom over for noen år tilbake. Har siden blitt brukt sommer og høst, som tidlig vinter for turer i Jotunheimen. Ligger der Sjoa starter, hvor de legger ut rafting båtene, og fine fiskeplasser er det der og. Plassen luner når det blåser til fjells, så enten man har dette som base en uke eller som overnatting før fjellturen, er det et nært og rimelig sted(75,- pr natt). Vannpumper og elva rett ved, samt to sanitæranlegg.  Benker og bålplasser med romslig avstand, og fine muligheter for teltplass, samt annen camp om man har bobil eller vogn. Stort sett aldri overfylt. Og Lavskrika har fast tilhold der. Den lander gjerne på middagsbordet for en godbit. Kort vei til små dagsturer som Ridderspranget eller Hulderstigen med sine eldgamle furuer. Vakkert!
      Steinholet leirplass, andre avkjøring til høyre når du kommer fra Hindsæter retning Randsverk;
      https://www.vaga-fjellstyre.no/steinholet-leirplass

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy