Gå til innhold
  • Bli medlem

Smørefritt for bratte bakker.


turid

Anbefalte innlegg

Planlegger skisesongen, og har tenkt å skaffe smørefrie ski som egner seg for lange, bratte bakker uten løype. Har vanlige, billige smørefrie fjellski, men ønsker noe som får enda bedre feste opp fjellet. Vil ikke bruke feller.

Noen som har et merke å foreslå og som jeg kan få via Intersport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje truger hadde vært noe. Det går jo alltids an å la ski stå nær toppen, eller bruke hund og pulk å dra de opp. Det er ganske mye trær og ikke så lett å gå fiskebein alle steder. Hunden flyter rimelig bra på snøen, mens jeg faller igjennom. Jeg får tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg hadde kansje kortfellene på åsnes sine fjellski vært tingen?

LIker dem ikke selv da bakken jeg oppsøker nok er i bratteste laget for dem men til "normal" bruk virker det som om folk mener de holder mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut, bedre enn jeg hadde trodd. Har sittet på nett og kikket på feller, og har bestemt meg for å prøve. Gleder meg faktisk, har et håp om å nå toppen selv vinterstid. Ja, det hadde vært noe! Vet at andre går med feller opp dit, men jeg har aldri snakket med de. Får jeg de til å fungere, åpner det seg mange flere muligheter i valg av løyper. Spennende, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går jo også an, om de sitter godt nok. Har flere par ski likevel. Regner med at farten ned ikke blir noe særlig, men det er like greit. Er ikke så mange som går akkurat her, og om man setter et ekstra par ski på toppen, kan man bytte der oppe. Burde la seg gjøre å feste de til et tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.