Gå til innhold
mfn

Kjøpshjelp - kortfeller

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter kortfeller. Slike som enkelt kan feste rett på alle typer ski.

Har kikket litt rundt på de ulike sportsbutikkene på nett. Det jeg ikke klarer å se er om fellene passer til alle typer fjell-/langrennski. Eller om de kun passer til ett bestemt merke. 

Noen som kan hjelpe meg med hvilke som er universelle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Omnilite skrev (På 19.5.2020 den 13.16):

Madshus Inteligrip, forutsatt at tuppen ikke er for bred.

Takk for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Jørn Eiris
      Hei! I vinter kjøpte jeg meg fjellski med kortfell. (fischer e99 med bc binding) 
      Har hatt en fantastisk 3 dagers tur i Jotunheimen, men får ikke helt taket på hvordan man best går med ski med feller. Oppover er fellene helt topp, og nedover uten er fint. 
      På lange flate strekninger går det tregt med feller, og uten feller er det naturligvis ikke feste. 
      Jeg vurderte festevoks, men da blir det festevoks i fellene hvis jeg skal tilbake til fellene. 
      Noen erfaringer eller tips? 
      Vurderer å kjøpe fell på rull for å klippe til en liten bit tilsvarende området for festevoks som en løsning, men er interessert i andre erfaringer.. 

Kjør debatt 🙂
    • Av Tom Mauno
      Heisann,
      Jeg og frua har fischer bcx e99 og ser behovet for feller og tar gjerne imot tips og råd. PS! ikke si "kjøp Åsnes" osv, nå gjelder det feller til denne skia 😊 Har sett det har versert en korfellversjon men finner den ikke. Lang/kortfell, alle tips mottas med takk!
      Tom M.

• Av Dutton
      God kveld! 
      Jeg har et par Åsnes Kongsvold med 60mm kortfell. Frem til i dag har jeg ikke klippet de og har da gått med spiker feste. Noe som har vært greit da jeg har en veldig sprek hund forran meg og ofte pulk bak meg. 
      I dag ble jeg «tvunget» til å klippe de da min fru var uheldig å lime de fast i kommoden. Endte opp med masse maling som var umulig å fjerne litt bak på den ene fellen. 
      Spørsmålet mitt er. Hvor langt tror dere mann kan klippe inn fra hælen uten å ende opp med bakglatte ski? 
      Vet jeg får svaret med å teste, men har ikke den muligheten akkurat nå og utstyret må være i orden til helgen. 
      Jeg er 65 kg lett, men går både med sekk og pulk. Jeg måtte klippe de 10cm inn fra hæl. Noen som har en formening om det fortsatt kan være nok feste, eller må det kjøpes nye? Skiene er 180 lange. 

Mvh Steffen 
    • Av Kjetil66
      Hei, skulle gjerne hatt litt hjelp til valg av fellelim.  
      Har et par SkiTrab feller som jeg helt siden de var nye, har reagert på at fester svært dårlig i kulde.
      Ved -15 er limet helt "dødt" og umulig å få til å feste dersom man må ta fellene av og på ute.
      Er derfor nødt til å "fornye" dette originallimet.
      Ser at det finnes et par varianter av lim på rull/papir, og dette frister i utgangspunktet fremfor tube, som framstår som noe mer styr å påføre.
      Men det viktigste er at jeg får tak i et lim som fungerer i kulde.
      Noen som kunne tenke seg å gi en anbefaling av fellelim basert på konkrete erfaringer ?
    • Av Sjalabais
      I går brukte jeg noen Silvretta skifeller for første gang. De er kjøpt for et par sesonger siden, men jeg pleier å være for stolt til å bruke feller egentlig og de har bare ligget i et skap. Uansett så satt de godt på, inntil jeg plutselig merka at det ene festet var bøyd opp rundt skitippen:

Så det jeg lurer på er jo om dette er et "vanlig" fenomen? Det virker helt tussete at ikke denne lille klemmen er loddet i hop eller fungerer bedre enn som så. Er også usikker på hvordan det egentlig skjedde da fellene satt godt hele veien og uten slakk. Jeg har tidligere brukt feller i vel seks år uten problemer, inntil jeg lånte de videre til en kamerat som rota de vekk.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.