Gå til innhold
  • Bli medlem

Goretex fjellsko.


Gjest Srx (Ron)

Anbefalte innlegg

Annonse

Har noen Alfa Gaupe (Alfa Bever Pro på sivilt) med goretex membran.

Problemet disse skoene har er at skinnet er så utrolig hardt og man må bruke lang tid på å gå inn skoene.

Jeg brukte faktisk 90dager på å gå inn skoene (seriøst) .brukte dem da i den daglige tjenesten.

Og det som skjedde da var at iløpet av denne tiden ble skoene "slitt" ut, sømmene og gummien løsnet rundt og gjorde slik at det kom vann inn.

Jeg har snakket med mange som har goretex sko. Og de sier at det største problemet er at dersom skinnet blir gjennomvått, så varmes vannet opp og det trenger gjennom membranen som damp.

Så mine erfaringer med goretex sko er at goretex-membranen ikke blir utnyttet fullt ut siden den må beskyttes av et tjukkt lag med skinn som hindrer den i og puste.

Men jeg har ikke gitt opp goretexsko.. Dersom du har en helt ny goretexsko så er denne så og si 100% vanntett. Men kvaliteten er så som så.

Jeg satser på vanlig lærsko siden de ofte har litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de holder lenge, 10-20 dager er det lengste jeg har oppnådd. Etter det er det snakk om impregnering og atter impregnering!! Eneste grunnen til at jeg kjøper Gore-Texsko er at Alfa`s Beverserie passer foten min perfekt. Jeg kan ta dem rett ut av esken å gå så langt jeg vil !! Ettersom fjellsko etterhver begynner å bli ganske dyre har jeg ikke råd å teste ut andre merker, så de får duge, membran eller ikke membran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Jeg tok straffemetoden for å gå inn mine sko.

Fylte en bøtte med vann, og senket støvlene nedi den. Gikk deretter mye i skoene for å gå de inn.

Det samme på turer like etterpå, gikk læret vått med vilje for å forme de.

Det jeg ser nå etter mye bruk, er at gummien har løsnet mange steder.

På mine sko er det ikke kondens som kommer gjennom, det er regelrett vann. På siste jakttur, kjentes det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.