Gjest Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Heisann! Har nokon erfaring med å lage turruter, enten på Norgeskartet eller Ut.no (eller kanskje på andre online topografiske kart), som kan lastast ned som som ei fil Google Earth kan lese?
Freebird Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Garmin Basecamp er vel kanskje det greieste å bruke da. Skikkelig kart koster dog. penger, men et gratis alternativ er: http://frikart.no/ Da kan du tegne en rute, basert på sti og veg i kartet og eksportere denne som GPX. Jeg kjenner ingen onlineportal med samme muligheter.
Gjest Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Er dette kun for Garmin GPS? Eg tenkte å teikne ruter på datamaskina.
Freebird Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 4 minutter siden, Andersmb skrev: Er dette kun for Garmin GPS? Eg tenkte å teikne ruter på datamaskina. Nei. Garmin Basecamp er programvare for planlegging, tegning og redigering av ruter. Disse kan eksporteres til eller importeres fra GPS-enheter fra Garmin, men den kan også jobbe med helt vanlige GPX-filer som du kan importere og eksportere fra andre enheter og programvarer.
eskhyo Skrevet 24. juli 2019 Skrevet 24. juli 2019 Jeg er veldig fornøyd med Gaia GPS for å planlegge og tegne ruter og eksportere i gpx til feks Garmin-klokka. Den er den eneste jeg har sett som kan la ruta "snappe" på stier og veier i tillegg til fritegning/linjepunkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå