Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har amundsen ski med bc binding og crispi svartisen. Har prøvd en del sko før jeg fant en som ga meg kontroll over skiene. Men får noen helvetes gnagsår av disse. Hva gjør man... ser noen beskriver det samme med bc skoa men ikke 75mm. Er det bytte som gjelder til 75mm?  Går det å bytte binding på skia eller blir det bare tull med svekkelse av skia. 

Annonse
Skrevet

Får du gnagsår på hælen? Jeg har bygget opp hælpartiet innvendig 4-5mm med noen gummibiter. Eventuelt kan du prøve en halvsåle. Det virker som om hælen trykkes ned bak og det er det som gjør at det gnager, denne bevegelsen stopper ikke snøringen.

Jeg har begge, oppbygningen hjalp på BC varianten. 75mm har jeg ikke fått et rødt merke av en gang. De kan jeg bruke uten å merke noe som helst dagen etter jeg har fått gnagsår på størrelse med en femmer av BC støvlene. Det er kun sålen som er forskjellig på de to modellene.

Plugger og limer du hullene (f.eks m 24t Araldit) burde du kunne bytte, men hullene bør være mer enn 1cm fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Amundsen er en milslukerski, og passer sånn sett best med BC etter min mening. 75mm gir god kontroll, men er tyngre å gå med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.