Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Varanger eller Finnmark?


beritemilie

Anbefalte innlegg

Hei! 
Står mellom Varanger / Varanger camp 8-10 og Finnmark 6-8, og klarer ikke helt å bestemme meg.
Har sjekket diverse tråder uten å bli særlig klokere. Vi er 2 voksne med hund. Ønsker mulighet for feltseng. 
Vekta på lavvoen er ikke viktig. 

Trekkes litt mot Finnmark ettersom den har to dører og bedre (?) luftemulighet samt lysinntak, men den er også 1/2 meter kortere. 
Noen som har prøvd begge og kan anbefale det ene eller andre? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg solgte min Varanger til fordel for en Camp. En del bedre romfølelse i den synes jeg, samt praktisk i regn. Ulempen er mer vindfang og enda mer vekt (og litt mer arbeid ved oppsett). Vi har benyttet den med hele familien på 5. Har kun forsøkt med løs bunn og innertelt (de har også et komplett innertelt med påsydd bunn).

Broderen har en Finnmark og den har enda et par detaljer. Tåler nok en del mer vær vil jeg tro. Bardunkapper og en halv meter lavere. To innganger (og en stiger inn i lavvoen - hel duk nederst). Innertelt som kan senkes er også en artig funksjon. Men altså litt mindre lavvo totalt sett.

Mtp at dere er to vil dere ha plass i begge.

Hva mener du med lysinntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.