Jump to content

Tunelltelt for 2-4

Recommended Posts

Posted

Jeg fikk tips om at det finnes tunelltelt som kan settes sammen til et. Vet noen om det? Dette var trolig kjøpt i Sverige. Hun hadde bare møtt disse på en tur i fjellet og tenkte ikke på å spørre noe mer om det da hun ikke selv bruker telt. Men for meg er dette  noe jeg gjerne vil vite mer om. Det er altså snakk om to stk 2-mannstelt som kan settes sammen til et med glidelås. Teltet kan også brukes som rent 2-mannstelt. 

Annonse
Posted (edited)

Fant denne: https://spejdergear.dk/shop/nordisk-rago-4-3989p.html

Skulle gjerne visst vekta  på den når den fungerer som 2-mannstelt også. 

Finnes det flere som er tilsvarende løsning? Dette er jo veldig tungt å bære på.... Vurderer fremdeles 2 stk 2-mannstelt isf, men dette så jo genialt ut. Jeg ble bare usikker pga vekten :( 

Skal ikke kjøpe før til våren, så har god tid på meg til å finne det opptimale teltet. Kanskje ender jeg heller opp med to hengekøyer i tillegg til dette. Jeg vet ikke akkurat nå. Bare leter og drømmer. 

Det er snakk om dame og tre barn fra 5-10 år. Vil ha muligjet til å både være alle fire men også kun med et barn evt kun meg. I tankene mine vedr kjøp av telt tenker jeg at vi skal kunne ta det med oss i sekken, og turene blir max 2-3 netter. 

Edited by Tittei
Posted

Forholdsvis tungt, men det er jo et artig konsept. Tipper (bare tipping) du kan trekke fra cirka 2 kilo når du bruker det som to-manns. Tror heller jeg ville gått for et lettere firemanns som f.eks. Helsport Fjellheimen 4-Camp. Det bør funke greit med fire så lenge tre av dem er barn. :-)