GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nja, nĂ„ er jeg kravstor her igjen fĂžler jeg 🙁

NĂ„ har det seg slik Ă„ si at jeg har blitt ganske kravstor nĂ„r det gjelder telt + div. SĂ„ det har gĂ„tt med endel kroner pĂ„ dette. Noe av det lureste jeg gjorde var Ă„ kvitte meg med Helsport svea 3 camp. Dette ble erstattet med Reinsfjell 2 pro. Angrer absolutt ikke pĂ„ det. Men... Denne gangen her skal prisen ned med 50%, hehe. Det rare med det er at kravene like vel er de samme 😜

3 mannstelt til rundt, helst ikke noe mer enn 3000 kr, da stÄr vel forholdet i fare, hehe. Kan sjanse pÄ 4000 kr, men helst sÄ rimelig som mulig. Det som er det viktigste er god lufting og myggnetting. Litt av poenget her er at det trenger ikke tÄle en storm. Finnes det bedre alternativer enn blefjell 4 til 4200 kr? 

Annonse
Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn som skal ut pĂ„ tur 🙂 . Derfor jeg sĂ„ pĂ„ blefjell var litt pga plassen, takhĂžyde og luftingen. Plusset var jo at det ogsĂ„ var myggnetting i innerteltet. Men ser jo selvfĂžlgelig problemet med Ă„ fĂ„ tĂžrket ett stĂžrre telt ogsĂ„. Ett telt som huser 1 voksen og 2 barn rekker langt. 

Skrevet
2 timer siden, otl skrev:

Rondane trek 4 camp?

Nei, (svarer meg selv) 🙂 NĂ„ stĂ„r det mellom Bergans Trollhetta 3 og Blefjell 4. Da regner jeg med at det blir Trollhetta 3 til 2.699 kr pga fleksibilitet. SĂ„ fĂ„r en hive pĂ„ en tarp i tillegg. 2 telt og tarp mĂ„ jo bare bli vellykket.

Skrevet

2 voksne og 3 barn? 3manns telt blir alt for lite. I teltverden er en person maks 45cm bred, ligger helt stille pÄ ryggen og har ingen bagasje. 

Du bÞr heller satse pÄ 2 telt, en lavvo, eller tilsvarende stort telt.  

Skrevet
1 time siden, Tessatroll skrev:

Naturehike cloud 3?

SĂ„ jo kjekt ut det til en billig penge 🙂  Var innom XXL og rĂžsket med meg ett Trollhetta 3 i dag. Prisen var overkommelig og tror ikke jeg kommer til Ă„ angre noe nevneverdig pĂ„ kjĂžpet. Det kan jo vĂŠre greit med den ekstra plassen forteltet gir, bĂ„de med og uten smĂ„ttiser. Vet det er noe knotete med dĂžr lĂžsningen i innerteltet, sikkert andre ting med det ogsĂ„, men det fĂ„r vĂŠre godt nok 🙂  Uansett hvor jeg vrei meg hen sĂ„ havnet jeg pĂ„ telt rundt 10 000 kr klassen (slikt tull mĂ„ jeg legge av meg), sĂ„ hvordan jeg klarte Ă„ kjĂžpe en slik "billigvare" har enda ikke gĂ„tt opp for meg. Og enda har jeg faktisk trua pĂ„ det teltet, kan jo vĂŠre det endrer seg nĂ„r det kommer opp av pakkposen, hvem vet?  

Skrevet

Hahaha 😂 Nei, det kom seg aldri opp av pakkposen. Klarte aldri Ă„ slĂ„ meg til ro med det teltet uansett hvor positiv jeg forsĂžkte Ă„ vĂŠre. Dro tilbake Ă„ byttet det med Wiglo lt4. Ser for meg at bĂ„de ungene og vi voksne kommer til Ă„ trives mye bedre med det. Det veier jo selvsagt litt men nĂ„ er det ikke akkurat fjellvandring som er formĂ„let, men Ă„ se gleden i barnas ansikt 🙂

• Liker 2
Gjest Turlyst
Skrevet

Wiglo lt4 er et flott telt, sĂŠrlig som base med turer ut fra teltet. Funker sommer som vinter.

Skrevet
PĂ„ 26.6.2017 den 20.02, JanRH skrev:

Wiglo lt4 er et flott telt, sĂŠrlig som base med turer ut fra teltet. Funker sommer som vinter.

Ja. hĂžrte det hadde kommet bra ut. Det som gjorde utslaget for min del var tilbakemeldinger fra brukere, her inne pĂ„ forumet. Det virket som at sĂ„ Ă„ si alle var fornĂžyde. SĂ„ all ĂŠre til de som deler sine erfaringer, positive eller negative. SĂ„ tipp, topp og tommel opp for forumbrukere her inne â˜ș  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.