Jump to content

Helsport Dovrefjell 3 Camp

Guest Turlyst

Recommended Posts

Guest Turlyst

Noen som har erfaring med Helsport Dovrefjell 3 Camp?

Faktisk et mulig telt, selv om det gikk ut av Helsport sin lineup i 2016. Teltet har mange funksjoner som tiltaler meg. I tillegg liker jeg konstruksjonen. 4 kg komplett i følge Helsport. 

Det blir brukt mest mai til november, men også en og annen vintertur. Ser at Helsport skriver at det er et 3-sesongs telt, men kan ikke se at det skal by på problemer å bruke teltet i desember og mars/april på fjellet. Det skal ikke bæres langt da det er et telt som skal brukes når jeg ligger i nærheten av bilen, dvs. maks 1 mil unna. Fototurer og fisketurer med 2-7 netter er det fint med et romslig telt, med god lufting.

Står noe her

dovrefjell_g6_2_1.jpg

Edited by Turlyst

Annonse

Kjøpte dette teltet selv for kort tid siden(helsport outlet), og har brukt det på én tur så langt. Jeg har et annet telt til lette soloturer, men dette blir nok med på et par langturer også der komfort er et kriterie. 

Mtp vintertur skal jeg ikke uttale meg, men det er hvertfall ikke noe mindre solid enn et fjellheimen 3 camp. 4 stenger og lenger innrettet gjør at plassen også virker og blir større.

Du kan gjerne se på mitt oppslått hvis du er i Oslo- området:)

Guest Turlyst

Mange takk for svaret og for tilbudet om å se teltet oppslått :)

Jeg tenkte også å kjøpe det på outleten til Helsport. De sa at de teltene de har er nye telt som er priset ned, dvs. ikke demo eller utstillingsmodeller.

Gir beskjed om jeg trenger å se det. Ut fra det du skriver og det jeg har lest om teltet, virker beslutningen ganske lett.

Fin pris også ☺ Neste telt på lista mi koster 10 000 kr på Fjellsport med 25% rabatt. Må tenke litt kost/nytte.

Edited by Turlyst