Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur Femundsmarka eller Engerdal med hund?


HelldogSköll

Anbefalte innlegg

Hei!

Typen fyller år den 6. juni, og i den forbindelse har jeg planlagt å overraske ham med tur helga 10.-12. juni. Jeg har kikka litt på alternativer, men synes det er vanskelig å orientere meg uten å være der og se det først. Har fått tilbud om å låne ei hytte i Engerdal, men vurderer også Femundmarka med telt.

Er det noen som har noen fine turforslag i disse nærområdene, evt forslag til aktiviteter der? Jeg er ikke helt ekstremsporttypen som liker rafting og slikt, men typen synes sånt er gøy, så om det er noe der han kan oppleve som minneverdig uten at jeg pisser i buksa (kan dog gjerne tøye grensene mine litt, det har jeg virkelig ikke vondt av), så funker det veldig fint!

Men rundt sånne aktiviteter som f.eks. kano bør det være et sted der vi kan la bikkjene stå igjen på kjetting e.l. mens vi er borte (helst med tilsyn pga valpen), eller om det er såpass kort at de voksne kunne svømt ved siden av oss med flyteline over mens valpen satt oppi :) Ingen av dem er nemlig vant med kano, og det hadde kanskje blitt litt fullt med 2 mennesker og 3 bikkjer i en kano uansett ;) 

Om det er andre turer der det ikke er kanoutleie (tror kanskje jeg har mulighet til å låne en kano også, når jeg tenker meg om), så kan de gjerne være steder der det ikke er så mye andre folk :) Er jo litt av sjarmen, å være litt alene i skauen. Når det er sagt er vi turvante, men er kjekt om turen er mer kos enn slit :) 

Alle fine tips til både turrute og aktiviteter (samt hvordan vi kan organisere det med hundene) tas imot med takk! :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.