Gå til innhold
  • Bli medlem

Fluefiskestang


GBS

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en god stang til nybegynner (voksen) i fluefiske?

Ikke nybegynner når det gjelder fisking generelt.

(Aner ikke om det spiller noen rolle om man er nybegynner i fluefiske når det gjelder valg av stang)

Vil iallfall ha en god og solid stang...

 

Skal gi den i gave, så den må kunne kjøpes i butikk, rekker ikke å få den til jul om jeg bestiller på nett. Bor i Trondheim så utvalget av butikker skal vel ikke være noe problem.

Burde nok kommet på denne gaven før, men er skikkelig treg til å komme på gaver.  :logik:

 

Stangen blir nok hovedsaklig brukt på ukesturer i fjellet. 

 

Setter min lit til flinke og kyndige fiskere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør nok spesifisere litt mer. Hva slags fiske? Fluestenger er klassifisert etter vektklasser å snøret (det er snøret som er kastevekt på fluestenger). For ørretfiske er det vanlig med ei stang klasse 5 omtrent. Sjøørret er gjerne klasse 6-8. For en nybegynner bør man ikke gå lavere enn klasse 5.

Det fins gode stanger fra mange leverandører. Du må nesten snakke med betjeningen i butikken. De settene til en tusenlapp er ikke særlig tess. Du bør nok opp i et par tusen for ei stang. Snella kan være billig, men det bør ikke spares for mye på snøret. Det må ha god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Tusen takk for mye og god informasjon. Jeg har ikke peiling i det hele tatt, så du kommer med mange gode tips!

Jeg er ute etter en stang for ørretfiske i elver og fjellvann. 

Skal gjøre som du anbefaler, snakke med betjening i butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.