Gå til innhold
  • Bli medlem

Varmaste sokkane?


trudep

Anbefalte innlegg

Heilt sikkert et dumt spørsmål, men der finst 1000-vis av ull sokker og andre sokker ute på markedet. Men når du skal ha jaktstøvler på, og ikkje plass til ullsokker+ tjukkeragger, men plass til en litt tjukk sokk, kva slags sokk er den varmeste da? Og som kjent, er vi damer litt meir frostige på tær og fingrer....

Eg går heile tiden med ullsokker, i allefall ikkje kald om våt. Men når det blir mange minus og skal ut på telttur eller sitte still, da blir man fort kald. Sånn er det for lillemann oppi meisa også. Noken som har et godt råd og erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et godt alternativ når man er i leiren ;-)  gler meg til å telte ute! 

Hvis det blir til at du kjøper slike fotposer, må du prøve dem på med de største støvlene du har tenkt å bruke. Grunnen er at disse er skreddersydd til Forsvarets marsjstøvel, og blir fort for små for andre typer støvler. Jeg har str.47/48 for å få plass til en str. 43 75mm skistøvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir til at du kjøper slike fotposer, må du prøve dem på med de største støvlene du har tenkt å bruke. Grunnen er at disse er skreddersydd til Forsvarets marsjstøvel, og blir fort for små for andre typer støvler. Jeg har str.47/48 for å få plass til en str. 43 75mm skistøvel.

Råd er notert på papiret!  :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Smartwools ullfrottèsokker. De leveres i tre ulike tykkelser mener jeg å huske. Det finnes sikkert andre lignende sokker på markedet også. De beste sokkene jeg har hatt kjøpte jeg på et marked i en landsby i Baksandalen i Kaukasus da jeg var på Elbrus. Hjemmelagede og utrolig varme og behagelige Uheldigvis var de så gode at jeg brukte dem som tøfler hjemme i ettertid. Da ble de dessverre fort utslitt. Angrer bittert på at jeg ikke kjøpte flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullfrottè. Er godt nøgd med både Smartwool, Aclima og Ulvang sine tjukkaste, men det er vesentleg å tenkje over om du er plaga med gnag.

Er du det, synes eg at Aclima og Smartwool sine utgår, då dei ikkje sitt like godt på foten.

Ulvang sin tjukkaste sitt som eit skudd på min fot, og er den einaste eg brukar utan liner under. Eg er i utg pkt ikkje plaga av gnag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspel og forslag  :flowers:

Skal stikke på sportsforretninga og klemme på sokker! Blir å teste Smartwool, alpakka og Ulvang sine feitaste. Beste eg finn blir eg å kjøpe til lillemann også :-) 

Så frister det med fotposer også... og hadde eg visst om dei ved Elbrus tidligere, så hadde eg bedt min søster om å kjøpe i somme da dei var der :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspel og forslag :flowers: Skal stikke på sportsforretninga og klemme på sokker! Blir å teste Smartwool, alpakka og Ulvang sine feitaste. Beste eg finn blir eg å kjøpe til lillemann også :-) Så frister det med fotposer også... og hadde eg visst om dei ved Elbrus tidligere, så hadde eg bedt min søster om å kjøpe i somme da dei var der :-D
Eg har fotposar. Genialt. Lillemann kan vel bruke dunisar så lenge han sitt i meisa? Elles meinar eg at både Smartwool og Aclima er kanon, men då med noko meir under. Brukar Smartwool på dei kaldeste turane, utanpå dampsperre og liner. Forøvrig Utruleg kor mykje varmere ein held seg på føttene med dampsperre. Men det krev stell av føttene. Mest aktuelt på kalde vinterturar kanskje? I alle fall for meg. Lukke til med "klemminga" ;) Sent from my C6903 using Tapatalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.