Gå til innhold
  • Bli medlem

Turradio (dab)


Henrik

Anbefalte innlegg

SindreMollerhaug, on 12 Feb 2013 - 12:13, said:

Det er bare NRJ NORGE og THE VOICE som sender på DAB+. De andre sender på DAB. Alle DAB radioene jeg har sett i butikkene de siste årene har både DAB og DAB+. Det er tull at bare DAB ikke vil fungere, men når det bare er DAB+ å kjøpe vil de andre kanalene også flyttes til DAB+. Klokkeradioen jeg kjøpte i går har både DAB og DAB+. Når jeg kjøpte min første DAB klokkeradio i 2007 ble kun DAB solgt.

Problemet er at blant annet Nrk også skal over på Dab+ i 2017. Som du sier så er de aller fleste radior solgt i Norge i dag dab/dab+ men det finnes unntak. Skal man kjøpe fra utlandet blir det enda vanskeligere. Slik jeg har tolket det så finnes land som ikke bryr seg om dab+ og enda værre så er det land som benytter seg av andre frekvenser. Dab kontra Dab+ er i dag hovedsakelig noe å tenke over for de som vil at radioen skal vare i mer enn 4år. Er ikke alle som liker å kaste "nye" ting. Og hva skjer om noen år til? Plutselig er det enda en ny standard. Lenge leve bruk og kast. Og alt dette for å erstatte noe som fungerte helt fint uten å forbedre produktet

nevneverdig. Eneste forbedring jeg kan se i forhold til bruk i bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ut fra lavere digital lytterandel enn 50% og problemfylt tilgang til DAB i bil, vil man kunne utsette FM-slukkingen frem til 2019. Det er verdt å merke seg at 50% kravet til digital radiolytting definerer alle digitale plattformer som DAB, internett og digitale TV-nett."

http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

 

Altså, kjøper man ikke DAB-radioer, så lever FM-nettet lenger og vi har lenger dekning i fjellet, frem til 2019.

Minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ut fra lavere digital lytterandel enn 50% og problemfylt tilgang til DAB i bil, vil man kunne utsette FM-slukkingen frem til 2019. Det er verdt å merke seg at 50% kravet til digital radiolytting definerer alle digitale plattformer som DAB, internett og digitale TV-nett."

http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

 

Altså, kjøper man ikke DAB-radioer, så lever FM-nettet lenger og vi har lenger dekning i fjellet, frem til 2019.

Minst.

Jeg har ikke kjøpt og håper jeg slipper. :) Har 5 FM radioer (har hatt flere), i div. størrelser og bruker dem etter behov. Skal jeg kjøpe noe nytt, må det være bedre dekkning enn det er på FM i dag og så langt, høres ikke dette lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.