Gå til innhold
  • Bli medlem

Scarpa F3 (TLT) sko i Marker/Fritschi binding?


Anbefalte innlegg

Hei

Har i dag Scarpa F3 sko og Dynafit TLT bindinger på noen relativt "smale" toppturski. Har nå tenkt å kjøpe noen litt bredere ski til løssnøkjøring, men ønsker fremdeles å bruke F3 skoa siden jeg er veldig fornøyd med disse. Planen var å kjøpe G3 Onyx bindinger på de nye pudderplankene siden jeg er litt lei av å måtte ta av hele skia for å løse ut helen slik man må på Dynafit TLT bindingen. Har nå begynt å lure på om jeg burde gå for en AT binding som låser skoen slik som alpinbindinger og ikke disse "piggene" som er på Dynafit/G3 bindingene.

Vil de F3 støvlene jeg har i dag fungere bra (og sikkert) i f.eks Marker, Fritschi eller Salomon Guardian bindinger? Leser masse om at det blir advart om på bruke AT sko i vanlige alpinbindinger pga blant annet friksjonen i Vibram sålen og høyden på tå-plata... så spørsmålet mitt er om dette gjelder for AT bindinger med "alpin-lås" også? Blir sprø av å google uten noe klart svar! ;)

/Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.