Gå til innhold
  • Bli medlem

Jiehkkevarri (30.04 2005)


pb

Anbefalte innlegg

Hadde en fin tur paa Jiehkkevarri den 30/4. Siden det er sparsomt med
informasjon om denne fine turen, kan en rapport kanskje vaere av interesse.
Sjekk: http://www.ii.uib.no/~petter/mountains.html , klikk paa T5, Toppturer i Troms.
Her finnes baade rutebeskrivelse med inntegning paa foto, samt en mer detaljert
rapport med flere bilder. Det finnes ogsaa lenke til beskrivelse av 13 andre toppturer som
ble gjort i begynnelsen av mai.

Petter

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg må gi meg ende over! Det er noe av det mest fantastiske jeg har sett! Synes det var svært imponerende landskap. De brefallene der gjorde inntrykk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende! Så altfor underskattet, dette fjellandskapet i nord, inkl. selve Lyngsalpene. Står ikke tilbake for hverken Jotunheimen eller Sunnmørsalpene dette! Også de skiryggene oppå der da gitt! Blir helt sjuk av dette, jeg... :wink: Takk for en flott rapport fra et for oss "søringan" nyfikent og særs spennende landskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bestigning av Jiekkevarre. Jeg tok turen selv i mai 2001 og brukte 15,5 timer tur/retur Fornesbotn. Min lengste skitur noensinne.

Jiekkevarre må være den mest grandiose skituren man kan gjøre i Norge.

Har du tenkt deg på Store Lenangstind også, eller har du allerede vært der :) Fjellet er jo blant de 10 høyeste i Norge etter primærfaktor, så jeg har litt lyst å ta turen en gang. Mangler litt info om hvordan den er å bestige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Erling,

Store Lenangstind er nummer 4 etter primaerfaktor i Norge og hoyt

paa min turmaalsliste. Jeg tenker litt paa aa organisere et forsok paa

denne toppen helt i begynnelsen av august. Er du interessert ??

Toppen er nok endel mer luftig enn Jiehkke etc- Jeg har litt info om ruter,

men det hadde vaert bra med mer konkret info dersom noen har vaert der nylig.

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje gått i Lyngsalpane, men eg har fare gjennom Gàivuodna (Kåfjord) fleire gonger, då eg budde nordaførr, og betrakta Lyngfjellan (somme seier det) frå austsida av Lyngen-fjorden. Dette området er det mest storslagne tinde-landskapet i Nord-Norge, trur eg. Sist eg såg Lyngfjellan (1993) kom eg frå Finnmark (Tana - Tromsø), vêret var ustadig. Vel ut av Rotsundet mot Lyngen braut skydekket opp, regnet roa seg og kveldssola skein skarpt og lyste opp dei snø- og bre-kledde Lyngfjellan. Tindane skein så kvitt og skarpt i kapp med sola. Og ikkje nok med det, dette var i slutten av mai, og då sola braut gjennom, vart lufta varma opp, og den kvelden eksploderte knoppane på bjørkeskogen ved Lyngen, og skogen vart grøn på ein kveldstime. Våren kom på eit blunk. Dette klarar ein ikkje å tru går an, før ein har opplevd det. Sjølv har eg sett dette to gonger. Det er eit verkeleg eventyr, og denne gongen var Lyngfjellan ein verdig kulisse. Dette gløymer eg aldri, og er blant mine kjære minner i naturen.

Jiekkevàrre, ja, 1833 m.o.h., mellom Ullsfjorden og Lyngen, sørlege del av Lyngfjellan, vest for Furuflaten. Dette er eit av dei største fjella i landet, med kort veg frå fjord til topp, kanskje nr. to. Eg veit berre om Store Kalkjin i Sunndal som er større, 1880 m.o.h., etter forutsetjingane eg legg til grunn, som mest mogleg direkte frå sjø til topp, med minst mogleg avsatsar undervegs. Det er fjellet si reisning frå sjøen (eller elv i dalbotnen) eg tenkjer på.

Første gongen eg så Lyngfjellan kome eg frå Tromsø, med ferjene over Ullsfjorden og Lyngen. Eg vart imponert av synet den gongen óg, i 1989. Som ein kuriositet nemner eg at ferjene til Bjørklids Ferjerederi (trur det heitte noko slikt) var oppkalt etter toppar i Lyngfjellan. Ullsfjordferja heitte då Goalsevàrre, og Lyngsferja heitte Jæggevàrre ("fornorsking" av Jiekkevàrre).

Eg er einig med Espen i at bileta frå pb er flotte, og at landskapet er fantastisk og storslagent. Lyngfjellan er som Sunnmørsalpane med ein ekstra høg tind inni området, men tregrensa er mykje lågare, og bre-landskapet er villare og meir voldsam. Midnattsol og mørketid følgjer med på kjøpet. Er det tindelandskap i Norge som kan sidestillast med Sunnmørsalpane og Lofoten, så er det Lyngfjellan. Ta turen nordover og opplev Lyngfjellan, anten ein ser på frå fjordane, eller tek turen til topps på ski eller klatrar der, eller går til fots. Hugs telt, då området er fritt for hytter, o.l. ovanfor busetnaden på strandflaten. De som går til topps, hugs óg å oppleva panoramaet over Lyngfjellan frå både vestsida av Ullsfjorden og austsida av Lyngen. Dermed er det uutslettelege inntrykket frå området komplett.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til Store Lenangstind kan være interessant, men jeg kan ikke reise før 5. eller 6. august (med fly). Har du tenkt på flere fjell der oppe ? Jeg har vært på Øksfjordjøkulen og Tromsdalstind, men mangler Hamperokken, og sikkert mange andre flotte topper i Troms.

Har forøvrig noen bilder (ikke digitalt) fra Lyngsalpene hvor Store Lenangstind trer tydelig frem. Det ser ikke så veldig vanskelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.