Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Jeg planlegger tur i september,rundtur i vestlige deler av Trollheimen,Bårdsgården-Innerdalen-Kårvatn-(telt)-Trollheimshytta-Gjevillvasshytta

Var oppe i Naustådalen i fjor i beg.av juni,da lå det snø fra ca 550 moh.

I år har jeg ikke vært der,men regner med det er snø enda?

Noen som har gått ruta fra Kårvatn til Trollheimshytta nå i sommer,og som kan fortelle om forholdene?

DEt har jo vært kjølig i sommer,og med sen snøsmelting,hadde det vært ok å vite om eller snarere hvor mye snø som enda ligger der.

Regner med å ta en natt i telt på etappen,da det nok er for langt for meg i ett strekk,og jeg vil nyte turen.

Og det er vel ikke god fjellkutyme å regne inn nødbua som planlagt overnattingssted..?

Veldig glad for svar og innspill : ))

Skrevet

Hei!

Ruta du har valgt høres veldig spennende ut! Jeg skal gå noe av den samme denne uka hvis ikke været blir helt forferdelig.

Hvis du ser på UT.no`s kart, zoomer inn på Naustådalen og krysser av for å vise Skiførekart fra NVE og MET så vil snøforholdene dukke opp. http://ut.no/kart

Hvor sikkert dette er, eller hvor ofte det oppdateres skal jeg ikke garantere for. Men da jeg planla en tur til Snøheim og Snøhetta tidligere i sommer var jeg stadig innnom der og sjekka snøforholdene jevnlig, noe som viste seg å stemme rimelig bra.

Det kan også være lurt å ringe noen av hyttene i nærheten som kan nåes per telefon å høre hva de vet. Alltid lurt å lytte til kjentfolk :)

God tur !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.